هزینه کاشت مو ۱۴۰۲ | قیمت کاشت هر تار مو چقدر است؟

کاشت مو یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جبران مو‌های از دست رفته در نواحی مختلف سر و صورت است. اما چیزی که باعث دغدغه بیشتر متقاضیان شده است هزینه کاشت مو است. از آنجا که پیوند مو در دسته جراحی‌های زیبایی قرار دارد در نتیجه بیمه تعهدی برای پرداخت هزینه کاشت ندارد و فرد متقاضی باید تمامی هزینه‌ها را پرداخت کند. فاکتور‌های مهمی در تعیین قیمت کاشت موی سر تأثیر دارند که میزان طاسی فرد، میزان ریزش مو، نوع روش انتخابی، مهارت پزشک متخصص، تجهیزات کلینیک و… تنها چند مورد از این فاکتور‌های مهم هستند.

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • هزینه‌های کاشت مو
  • عوامل مؤثر در قیمت کاشت مو
  • قیمت هر تار کاشت مو
  • هزینه عمل کاشت مو
  • هزینه روز کاشت موی سر
  • هزینه روش‌های ترکیبی کاشت مو سر
هزینه کاشت مو در سال 1402 چقدر است

هزینه‌های کاشت مو

هزینه کاشت مو بزرگترین مانعی است که پیش روی متقاضیان و کاندیدای کاشت مو قرار دارد. در کلینیک‌های مختلف این قیمت مو کاشتن متفاوت است و هر کلینیک با توجه به متدی که استفاده می‌کند هزینه‌های مختلفی را برای این خدمات در نظر می‌گیرد.

هزینه کاشت مو برای تمام افراد ثابت نیست و هر فرد شرایط خاصی دارد. برخی از افراد ممکن است با یک بار کاشت به نتیجه مورد نظر برسند و برخی دیگر ممکن است به تمدید نیاز داشته باشند. در نتیجه تمام این موارد روی هزینه نهایی کاشت مو تأثیر می‌گذارد.

عوامل مؤثر در قیمت کاشت مو

همانطور که گفته شد هزینه ثابت و تعریف شده‌ای برای کاشت مو وجود ندارد. عوامل متعددی روی هزینه کاشت مو تأثیر می‌گذارند که در زیر به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

روش پیوند موی طبیعی

روش‌های کاشت مو بسیار متفاوت است که در مقاله ای جدا به آن پرداخته ایم. انتخاب روش پیوند مو برای هر فرد بر اساس شرایطی که دارد تعیین می‌شود. هر روش روی هر فرد نتیجه متفاوتی دارد. رسیدن به تراکم ‌ایده‌آل در گرو انتخاب روش مناسب است و هر روش هم هزینه متفاوتی دارد.

دلیل تفاوت در قیمت هر روش اجرای متفاوت آن روش است. در روش‌های مدرن تمام مراحل برداشت و کاشت گرأفت مو از طریق دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته انجام می‌شود. از این رو قیمت این روش‌ها بیشتر از روش‌های دستی برداشت و کاشت گرأفت مو است.

هر روش مدت زمان اجرای متفاوتی دارد و این موضوع باعث نوسان قیمتی شده است. به طور مثال در روش میکروگرأفت تمامی مراحل استخراج گرأفت‌ها و پیوند آن‌ها توسط تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود و هیچ گونه دخالت دستی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه این روش نسبت به سایر متد‌های کاشت مو هزینه برتر است.

در روش fut با برداشتن نوار باریکی گرأفت از بانک مو و انتقال آن‌ها به محل مورد نظر این روش انجام می‌شود. روش FIT یا میکروگرفت هم یک روش رایج و پرکاربرد است که در آن با استفاده از پانچ‌های کوچک گرأفت‌های مو از بانک مو جدا می‌شوند و به محل طاسی انتقال داده می‌شوند. روش FUT و FIT یا میکروگرفت زمان بر هستند و باید با دقت بسیار بالای انجام شوند. متخصص با دقت بالایی این پیوند را انجام می‌دهد در نتیجه این مسأله روی قیمت هم تأثیر شگرفی دارد.

تعداد گرأفت‌های مورد نیاز برای کاشت مو

یکی از فاکتور‌های مهم و تعیین‌کننده در هزینه کاشت مو تعداد گرأفت‌های مورد نیاز در کاشت است. گا‌هاً سطح طاسی کم و به تعداد گرأفت کمتری برای پوشش نیاز است در نتیجه این کار با هزینه کمتری هم همراه است.

افرادی که خواهان کاشت با تراکم بالا هستند نیاز است که حتماً گرأفت‌های بیشتری استخراج شود و این مسأله در افزایش هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد.

زمان استخراج گرأفت‌ها و نحوه‌ی استخراج هر گرأفت هم به طور مستقیم در افزایش یا کاهش قیمت کاشتن مو تأثیر می‌گذارد. در روش‌های مدرن که از طریق دستگاه گرأفت استخراج می‌شود زمان انجام کاشت به حداقل می‌رسد و امکان آسیب به گرأفت مو‌ها هم بسیار کم می‌شود در نتیجه هزینه نهایی هم تا حدودی بیشتر است.

میزان طاسی سر

هر چه طاسی فرد بیشتر باشد به گرأفت‌های بیشتری برای پیوند نیاز است در نتیجه هزینه کاشت مو هم بیشتر می‌شود. در افراد با محدوده وسیع طاسی ممکن است نتوان از یک قسمت از بدن به عنوان بانک مو استفاده کرد و استفاده از چند نواحی مانند موی سینه، ریش، بازوها و نواحی دیگر برای استخراج گرأفت زمان بر و هزینه بر است.

هزینه‌های کلینیک کاشت مو

هزینه کاشت مو در کلینیک‌های متعدد متفاوت است. تعرفه کاشت موی سر در کلینیک‌های مختلف بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهند تعیین می‌شود. به طور کلی هزینه‌های پایه توسط کلینیک مشخص می‌شود و سایر هزینه‌ها از قبیل هزینه‌های بعد از جراحی، نوع تجهیزات مورد استفاده، متخصصین فعال در کلینیک، میزان تراکم کاشت و… روی هزینه پایه تأثیر می‌گذارند. قیمت کلینیک‌ها نمی‌تواند تضمینی برای حصول نتیجه بهتر باشد چون مهارت و دانش پزشک متخصص و نحوه بکارگیری دستگاه‌ها و تجهیزات معیار خوبی برای حصول نتیجه‌ایده‌آل است.

سن و جنسیت فرد متقاضی کاشت مو

هزینه کاشت مو بسیار متغیر است و در هر منطقه قیمت متفاوتی دارد. اما این تفاوت در قیمت‌ها در هر سن و جنسی هم وجود دارد. با توجه به اینکه الگوی ریزش مو در مردان و زنان متفاوت است در نتیجه سن مناسب برای کاشت هم متفاوت است. علل ریزش مو در مردان و زنان هم متفاوت است و تمامی این فاکتور‌ها بر روی هزینه نهایی کاشت تأثیر می‌گذارد.

موفقیت و ماندگاری کاشت مو زمانی تأیید می‌شود که علل ریزش مو شناخته شده و درمان شود وگرنه به مرور مو‌های کاشته شده هم دچار ریزش می‌شوند. در زنان ممکن است مشکلات هورمونی یا استفاده طولانی مدت از رنگ‌ها و مواد شیمیایی باعث ریزش مو شود و این مشکل ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد. اما در مردان علل ژنتیکی باعث ریزش مو و طاسی می‌شود و بهترین سن برای کاشت در ان‌ها بعد از ۲۵ سالگی است.

در واقع زمانی توصیه به کاشت می‌شود که الگوی ریزش متوقف شود. اگر در سنین بسیار پایین اقدام به کاشت مو کنید احتمال اینکه بانک موی شما تثبیت نشده باشد و الگوی ریزش هم متوقف نشده باشد وجود دارد. در نتیجه برای جلوگیری از افزایش هزینه تقریبی کاشت صبر کنید تا سن شما برای انجام این متد توسط پزشک تأیید شود.

همانطور که می‌دانید احتمال طاسی و وسعت طاسی در مردان بیشتر از زنان است و هزینه کاشت در مردان هم بیشتر است. زنان بیشتر کاشت مو را برای نواحی ابرو انجام می‌دهند که هزینه آن مقرون به صرفه است.

قیمت هر تار کاشت مو

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر روی هزینه کاشت مو، تعداد تار موی مورد نیاز برای کاشت است. هزینه کاشت هر تار مو توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود اما روش استخراج تار مو، روش کاشت تار مو، مهارت پزشک متخصص، تجهیزات کلینیک، سن و جنس فرد متقاضی و… روی هزینه کاشت هر تار مو تأثیر می‌گذارد.

هر چه تعداد تار‌های موی استخراج شده بیشتر باشد هزینه نهایی هم بیشتر است. البته این روز‌ها به لطف تجهیزات مدرن گرأفت‌های مو با حساسیت بالا و بدون آسیب دیدگی استخراج می‌شوند و همه آن‌ها پیوند‌زده می‌شوند در نتیجه درصد خطا و اشتباه و صرف هزینه بالاتر هم کاهش پیدا می‌کند.

هزینه عمل کاشت مو

در واقع می‌توانیم بگوییم که برای کاشت مو هزینه نمی‌کنیم در واقع هزینه کاشت مو یک نوع سرمایه‌گذاری است. زمانی که با انتخاب روش مناسب به نتیجه مورد انتظار دست پیدا می‌کنید در نتیجه فاکتور هزینه چندان به چشم نمی‌آید. به طور کلی برخی از روش‌های کاشت مو با نتیجه قطعی همراه هستند و هزینه‌ای که از متقاضی دریافت می‌شود بابت خدمات و نتیجه تضمینی است. اما پایین بودن هزینه سایر روش‌ها به معنی بی‌کیفیت بودن و نتیجه بخش نبودن آن‌ها نیست.

برخی از کلینیک‌ها مهارت و امکانات لازم برای انجام برخی از روش‌های مدرن کاشت مو را ندارند و ممکن است هزینه کمتری برای سایر روش‌های معمول کاشت اخذ کنند. اما اخذ هزینه کم هم به معنی تراکم کم مو‌ها و یا کیفیت پایین کاشت نیست. گا‌هاً برخی از کلینیک‌ها فقط در زمینه کاشت با یک روش خاص مهارت دارند و اگر فرد کاندید مناسب برای این روش باشد کاشت را انجام می‌دهند و هزینه کمتری را دریافت می‌کنند.

در واقع افرادی که میزان طاسی در آن‌ها کم باشد و به گرأفت‌های کمی برای پیوند نیاز داشته باشند یک امتیاز محسوب می‌شود چون هزینه کمی هم بابت این جراحی زیبایی می‌پردازند. معمولاً روش‌های جراحی که به بخیه نیاز دارند هزینه نهایی بیشتر هم دارند. چون علاوه بر هزینه برداشت و پیوند گرأفت‌ها، هزینه‌های بعد از درمان هم وجود دارد. مثلاً مصرف دارو‌ها و یا نیاز به کاشت مجدد و یا ترمیم، بخشی از هزینه‌های بعد از کاشت هستند. البته اگر فرد مراقبت‌های بعد از جراحی را نادیده بگیرد ممکن است دچار عفونت شود و هزینه‌های درمان عفونت و پیوند ناموفق هم به هزینه‌های نهایی اضافه شود.

هزینه روز کاشت موی سر

هزینه کاشت مو در کلینیک‌ها و در کشور‌های مختلف متفاوت است. مجموع عواملی از قبیل میزان تراکم مورد نیاز برای پیوند، سن فرد، جنسیت، نوع روش انتخابی، هزینه دریافتی توسط متخصص و هزینه کلینیک و نوع تجهیزات به کار گرفته شده در کنار دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قیمت روز کاشت مو تأثیر دارند.

 با توجه به اینکه هر روز متد‌های جدیدی رونمایی می‌شود و یا متد‌های قبلی با روش‌ها و فناوری‌های جدیدی ترکیب می‌شوند. در نتیجه یک قیمت مشخص و تعریف شده‌ای برای هر روش وجود ندارد و بهترین کار استعلام قیمت با توجه به شرایط اختصاصی خودتان است برای این کار عکس خود را برای مشاوران ما ارسال نمایید.

هزینه روش‌های ترکیبی کاشت مو سر

ایا هزینه کاشت مو به روش ترکیبی بالاست؟ در برخی موارد شرایط فرد به نحوی است که نمی‌توان از یک روش کاشت مو برای رفع طاسی سر استفاده کرد. در چنین شرایطی استفاده از دو روش به صورت همزمان باعث نتیجه بخش بودن تکنیک کاشت مو می‌شود. هم پوشانی مزیت‌ها و معایب دو روش می‌تواند نتیجه بخش‌تر واقع شود. برخی از پزشکان با ترکیب دو روش FIT و FUT کاشت مو را انجام می‌دهند که نتیجه بهتری خواهد داشت.

در این روش تعداد گرأفت‌های استخراج شده بیشتر است و تراکم کاشت هم بالاتر است و نسبت به انجام یک روش به تنهایی هزینه بیشتری دارد. ناگفته نماند که هزینه مشخصی هم برای روش ترکیبی وجود ندارد و پزشک با توجه به میزان طاسی فرد، تعداد گرأفت‌های استخراج شده، زمان انجام تکنیک، سن و وضعیت سلامتی بیمار هزینه نهایی این متد را مشخص می‌کند. کاشت مو به روش ترکیبی اگر توسط پزشک متخصص و با تجهیزات مناسب انجام شود یک روش کارآمد و موفق است و می‌تواند ماندگاری دائمی داشته باشد در نتیجه شما نگرانی بابت ریزش یا پیوند ناموفق مو‌های کاشته شده و هدر رفتن هزینه‌ها نخواهید داشت.

منابع