کاشت مژه | اکستنشن مژه | رزرو نوبت

کاشت مژه یک روش کاربردی و بسیار محبوب برای ایجاد زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر در چشم‌ها است. از آنجا که زیبایی مژه‌ها تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی چشم‌ها دارد افراد زیادی به دنبال کاشت آن‌ها هستند.

برای پیوند مژه بر روی پلک روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در واقع مهم‌تر از انتخاب روش کاشت، انتخاب فردی است که عملیات کاشت را انجام می‌دهد. زیرا افراد زیادی بدون تخصص و تجربه کافی اقدام به پیوند مژه می‌کنند. اعتماد کردن به این افراد می‌تواند عوارض شدید و خطرناکی در پی داشته باشد. به همین دلیل بهترین کار مراجعه به دکتر کاشت مژه است.

اکستنشن و کاشت مژه + هزینه آن و رزرو نوبت

دکتر کاشت مژه کیست؟

دکتر کاشت مژه کسی است که با روش‌های پیوند مانند اکستنشن مژه به خوبی آشنا بوده و در کاشت مو در پلک تبحر دارد. روش‌های کاشتن مو در ناحیه پلک برای همه قابل اجرا است. با این حال این عمل بیشتر در میان خانم‌ها متداول و پرطرفدار است.

پزشک متخصص این نوع کاشت می‌تواند مو را در پلک به صورت دائم کاشته و زیبایی از دست رفته چشم‌ها را به آن‌ها بازگرداند. از آن جه که مژه در بخش حساسی از صورت و در نزدیکترین قسمت به پلک و چشم قرار دارد نحوه کاشت آن بسیار حساس است. به همین دلیل بهتر است مراحل پیوند مژه توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود.

فواید کاشت مژه

مهم‌ترین مزیت کاشت مژه بهرمند شدن از مژه‌های دائمی است. علاوه بر آن با انجام این عمل می‌توان مژه‌هایی پرپشت و بلند و خوش فرم را بر روی پلک خود تجربه کرد. در این صورت نیازی به استفاده از وسایل آرایشی شیمیایی جهت حالت دادن و فرم دادن به مژه‌ها نیست.

مراحل کاشت مژه

معاینه بیمار

در اولین مرحله از کاشت مژه، پزشک اقدام به معاینه کامل بیمار خود می‌کند. سپس با در نظر گرفتن شرایط او اقدام به تعیین بانک مو برای عمل پیوند می‌نماید. معمولاً نواحی پشت سر را به عنوان بانک مو یا بخش اهدا‌کننده انتخاب می‌کند.

بی حس کردن بانک مو

در مرحله بعدی با استفاده از دارو‌های بی‌حس‌کننده موضعی قسمت بانک مو را بی‌حس می‌کند. این کار به منظور راحتی بیمار و عدم احساس درد حین برداشت فولیکول‌ها ضروری است. بعد از این که منطقه اهدا‌کننده فولیکول به صورت کامل بی‌حس شد. پزشک نوار بسیار کوچکی از فولیکول‌های مو را از پشت سر جدا می‌کند.

تشخیص فولیکول های سالم مو

در مرحله بعدی فولیکول‌های مو زیر میکروسکوپ قرار داده شده و فولیکول‌های سالم را از بقیه جدا می‌کنند. بعد از آماده‌سازی فولیکول‌ها دکتر پلک مورد نظر را بی‌حس می‌کند.

در ادامه مراحل کاشت مژه، پزشک برش‌های بسیار‌ریزی را بر روی پلک ایجاد می‌کند و فولیکول‌ها را در این برش‌ها می‌کارد. لازم به ذکر است که کاشت فولیکول‌ها باید با دقت و مهارت بالایی انجام بگیرد. زیرا فاصله‌گذاری دقیق و کاشت فولیکول‌ها در فاصله مناسب تأثیر مستقیمی بر کیفیت کار می‌گذارد.

تعداد فولیکول های مورد نیاز برای کاشت مژه

به طور کلی برای هر چشم حدود ۲۵ الی ۶۰ فولیکول مو مورد نیاز است. البته این تعداد را می‌توان با توجه به شرایط و حالت پلک بیشتر و یا کمتر کرد. در مرحله پایانی در صورتی که بخش بانک مو نیازی به بخیه داشته باشد، پزشک آن را بخیه می‌کند. مراحل برداشت و کاشت فولیکول‌ها تقریباً ۳ تا ۴ ساعت به طول خواهد انجامید.

توصیه‌های پزشک بعد از کاشت مژه

بعد از انجام کاشت مژه پزشک توصیه‌هایی را در قالب نکات مراقبتی به افراد ارائه می‌دهد. رعایت این نکات در کسب نتیجه‌ای دلخواه و مطلوب تأثیر‌گذار هستند.

  • اولین توصیه پزشک عدم شست و شوی صورت تا چند روز بعد از عمل است. رعایت این نکته به منظور تثبیت و سازگاری کامل فولیکول‌ها با شرایط جدید لازم است.
  • نکته بعدی که پزشک بر آن بسیار تأکید دارد صبور بودن است. زیرا مژه‌ها به شش ماه زمان نیاز دارند تا کاملاً رشد کنند.
  • توصیه مهم بعدی کوتاه کردن مژه‌ها به صورت مداوم و هر ماه یکبار است. البته در صورتی که رشد مو‌های کاشته شده در پلک زیاد باشد باید هر ماه دو مرتبه کوتاه شوند. این عمل با درد، خارش و اندکی التهاب همراه است.
  • پزشک کاشت مژه برای رفع این علائم کمپرس یخ و پماد چشم و دارو‌های ضد درد را تجویز می‌کند. پرهیز از برداشتن پانسمان روی پلک تا ۲۴ ساعت بعد از عمل از دیگر توصیه‌های دکتر به بیماران است.
  • تمیز نگه داشتن چشم و نواحی اطراف آن و همچنین استفاده نکردن از لوازم آرایشی به مدت یک هفته دیگر توصیه‌های دکتر مژه می‌باشند.
  • بعد از اتمام عمل ممکن است پلک ملتهب و دردناک شود. از این رو پزشک دارو‌های ضد التهاب و ضد درد را برای بیمار تجویز می‌کند.
  • مصرف مداوم این دارو‌ها تا زمان بهبودی کامل توصیه مهم دیگری است که پزشک به افراد می‌نماید.

عوارض کاشت مژه

در صورتی که کاشت مژه توسط پزشک انجام بگیرد. هیچ‌گونه عوارض خطرناک و نگران‌کننده‌ای به دنبال ندارد. با این وجود نمی‌توان این عمل را یک عمل صددرصد بدون عوارض تلقی کرد. زیرا کاشت مژه توسط پزشک نیز با علائم و عوارض خفیفی همراه است. دلیل این امر تهاجمی بودن عمل است.

البته باید خاطر نشان کرد که عوارض ایجاد شده در پی انجام عمل توسط دکتر کاشت مو زودگذر و موقتی هستند. کبودی در نواحی اطراف چشم، قرمزی، التهاب و سوزش از جمله این عوارض هستند که بعد از چند هفته به کلی رفع می‌شوند. یکی از عوارض مژه کاشت، ریزش مژه‌های کاشته شده می‌باشد که امری کاملاً طبیعی است. به عبارتی این اتفاق مرحله‌ای از کاشت به شمار می‌آید که نباید بابت آن نگران بود.

به طور کلی عوارض خطرناک کاشت مژه زمانی بروز می‌کنند که فرایند پیوند توسط افراد بی‌تجربه و با روش‌های غیر اصولی انجام شود. عفونت، تاری دید، افتادگی پلک و قرمزی چشم عوارضی هستند که در صورت انجام کاشت توسط افراد بی‌تجربه در مراکز غیر معتبر بروز می‌کنند.

هزینه‌های کاشت مژه

قیمت کاشت مژه بر اساس فاکتور‌های متعددی تعیین می‌شود. از آنجا که انجام بهترین کاشت مژه نیازمند طی کردن مراحلی نسبتاً پیچیده و زمان بر است. به طبع هزینه انجام آن نیز بالاتر می‌باشد. به عنوان نکته بسیار مهم در این باره باید به شرایط افراد در طول دوره درمان اشاره کرد. زیرا درصد بالایی از هزینه پیوند مژه توسط پزشک تحت تأثیر این مورد اساسی تعیین می‌شود.

فاکتور مهم بعدی که در تعیین میزان هزینه تأثیرگذارمی باشد کلینیک انتخابی برای این کار است. هر چه کلینیکی که پزشک در آن کار می‌کند معتبرتر و پیشرفته‌تر باشد به همان نسبت هزینه‌های عمل بالا می‌رود. مدت زمان صرف شده برای انجام عمل کاشت و تعداد مو‌های پیوند شده از جمله فاکتور‌های تعیین‌کننده هزینه این عمل به شمار می‌آیند. علاوه بر آن مهارت و تجربه دکتر و تعداد جلسات لازم برای عمل نیز در قیمت پیوند مژه دخیل می‌باشند.

انواع متد‌های مژه کاشت کدامند؟

روش‌های کاشت مژه شامل کاشت مژه دائم و موقتی است. این دو روش خود به چندین روش از جمله طبیعی، کلاسیک و اکستنشن یا مصنوعی تقسیم می‌شوند. روش‌های ذکر شده باید بر اساس فرم چشم‌ها و خواست فرد متقاضی انتخاب و اجرا شوند.

کاشت مژه موقت چیست؟

در کاشت مژه به صورت موقت، مژه‌ها بیشتر از یک هفته تا ده روز دوام نمی‌آورند. به این معنی که بعد از گذشت این مدت زمان از سطح پلک کنده می‌شوند. دلیل عدم ماندگاری این روش نوع چسبی است که برای چسباندن مژه‌ها استفاده می‌شود. استفاده از روش موقتی یا مصنوعی روشی مناسب برای عروس خانم‌ها است.

همچنین خانم‌هایی که دارای مژه‌های سالم هستند اما برای شرکت در یک مراسم مایلند مژه‌هایی پرپشت و بلند داشته باشند. می‌توانند از روش مصنوعی یا موقتی پیوند مژه استفاده کنند. روش موقتی به انجام عملیات خاصی نیاز ندارد. بلکه تنها به کمک چسب و مژه‌های مصنوعی می‌توان آن را اجرا کرد.

کاشت مژه به روش کلاسیک چیست؟

کاشت مژه کلاسیک نوعی اکستنشن مژه است که طی آن پزشک اقدام به قرار دادن تا مژه مصنوعی میان تار‌های طبیعی مژه می‌کند. این روش جزء روش‌های موقتی بوده و نسبت به روش مصنوعی ماندگاری بیشتری دارد. مژه‌های کاشته شده به روش کلاسیک معمولاً سه تا شش ماه بسته به روش اجرا ماندگار هستند.

کاندیدای مناسب کاشت مژه

پیش از هر چیز باید گفت که افراد برای کاشت مژه با محدودیت‌های چندانی روبه رو نیستند. به این معنی که آقایان نیز همانند خانم‌ها می‌توانند از روش‌های متعدد پیوند مژه استفاده کنند. به طور کلی کاندیدای مناسب این عمل عبارتند از:

  • افرادی که به دلیل تصادف، سوختگی، خالکوبی و سایر حوادث مژه‌های خود را از دست داده‌اند
  • افرادی که شیمی درمانی انجام داده‌اند
  • افرادی که به دلیل بیماری مجبور به رادیوتراپی شده‌اند
  • کسانی که تحت اعمال جراحی جهت برداشت تومور قرار گرفته‌اند
  • افراد مبتلا به بی‌مویی مادرزادی در ابرو‌ها
  • افراد مبتلا به بیماری‌های غدد تیروئید
  • بیماری‌های پوستی مانند لوپوس سیستمی و یکن پلان
  • خانم‌های زیبا جویی که به دنبال افزایش اندازه، تراکم و یا تغییر رنگ مژه خود هستند

نکات قابل توجه در خصوص کاشت مژه

چند نکته بسیار مهم وجود دارند که لازم است در زمان کاشت مژه به آن‌ها توجه کرد. نکته اول بررسی پلک برای پذیرش عمل و قبول فولیکول‌های مو می‌باشد. نکته مهم بعدی وجود بانک موی مناسب برای جدا کردن فولیکول‌های مو است. زیرا پروسه کاشت بدون بخش اهدا‌کننده فولیکول عملاً غیر قابل انجام می‌باشد.

نکته مهم بعدی بررسی کامل سلامت پلک و چشم و انجام معاینه توسط پزشک است. زیرا وجود هر نوع بیماری اعم از بیماری محرز و با خاموش در پلک و چشم سبب بروز عفونت بعد از پیوند مژه می‌شود. مورد حائز اهمیت دیگر آن است که بیمار خواسته خود را به صورت شفاف بیان کند. همچنین انتظارات خود را از نتیجه پیوند عنوان نماید. رعایت این نکته باعث می‌شود تا افراد با دیدی منطقی و واقع‌گرایانه برای انجام پیوند مژه تصمیم‌گیری کنند.

ملاک‌های انتخاب بهترین دکتر کاشت مژه

برای برخورداری از کاشت مژه‌ایده‌آل روش‌های متعدد وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مهم‌ترین روش در نظر گرفتن معیار‌های یک دکتر خوب است. بهترین دکتر برای اینکار باید دارای سابقه طولانی و تجربه بالا باشد. این دو فاکتور مهم‌ترین اصل برای بهترین کاشت مژه به شمار می‌آیند.

همچنین یک پزشک با تجربه با روش‌های انجام این عمل آشنا بوده و قادر است ان‌ها را به خوبی اجرا کند. علاوه بر آن هر مدل را برای بیمار با توجه به فرم صورت و چشم‌های او انتخاب کند. رضایت مراجعین قبلی که به پزشک مربوطه جهت انجام عمل پیوند مژه مراجعه کرده‌اند می‌تواند فاکتور مهم بعدی باشد. زیرا بهترین دکتر قادر است متناسب با سلیقه و قرم چشم‌های هر فرد، مدل مژه مناسب را برای او پیوند بزند. در نتیجه مراجعه‌کنندگان از نتیجه کاشت رضایت لازم را دارند.

از دیگر ملاک‌های انتخاب پزشک کاشت مژه، برگزاری جلسه مشاوره توسط او در اولین مرحله می‌باشد. بهترین پزشک طی جلسه مشاوره روش‌ها و متد‌های اجرایی خود را برای فرد مراجعه‌کننده توضیح می‌دهد. همچنین در خصوص عوارض ناشی از عمل و رعایت نکات مراقبتی به او توصیه‌های لازم را ارائه می‌کند. در اولویت بودن رضایت و سلامت افراد و استفاده از تجهیزات به روز فاکتور‌های بعدی برای انتخاب بهترین پزشک می‌باشند.

سؤالات متداول

بله در صورتی که کاشت به صورت طبیعی بوده و از تار مو‌های طبیعی برای کاشت استفاده شود، می‌توان این عمل را دائمی دانست.

بهترین کار مراجعه به کلینیک‌های زیبایی و کاشت مژه توسط پزشک متخصص و با تجربه است.

مژه کاشت یک عمل حساس است اما در صورت انجام آن توسط پزشک به هیچ عنوان خطرناک نبوده و عوارض چندانی به دنبال ندارد.

جمع‌بندی

کاشت مژه به دلیل تأثیر فوق‌العاده‌ای که بر روی زیبایی افراد می‌گذارد بسیار مورد توجه افراد به خصوص خانم‌ها قرار گرفته است. بنابراین نه تنها افراد فاقد مژه بلکه افراد دارای مژه‌های سالم نیز خواستار انجام آن هستند. البته برای انجام این کار رعایت یکسری نکات مراقبتی ضروری هستند.

منابع