کاشت ابرو | از هزینه و مراحل تا معرفی بهترین روش

کاشت ابرو یکی از متد‌های بسیار رایج برای ایجاد زیبایی در چهره افراد است. به دلیل اهمیت فرم ابرو در زیبایی، افراد زیادی به دنبال کاشت آن هستند. در قدیم خانم‌ها بیشتر به دنبال ابرو‌های باریک بودند اما امروزه این نوع ابرو‌ها فاقد جذابیت بوده و دیگر کسی خواهان این مدل ابرو نیست.

طرفداران اصلی کاشت مو در قسمت ابرو افرادی هستند که بنا به دلایل مختلف دچار ریزش شده‌اند. برخی از خانم‌ها برای جبران ریزش ابروی خود به دنبال راه‌های اصلاحی مانند تاتو و هاشور هستند. این خانم‌ها باید بدانند این روش‌ها هرگز حالت طبیعی و نچرال را در ابرو‌های آنان ایجاد نمی‌کنند. بلکه اتفاقی که به واسطه انجام این روش‌ها در ابرو خواهد افتاد ایجاد حالتی مصنوعی است.

بهترین دکتر کاشت ابرو معتقد است که هاشور و تاتو به دلیل بکارگیری مواد شیمیایی در اجرای آن‌ها برای سلامتی بسیار خطرناک هستند. همچنین اجرای این روش‌ها با درد و گاهی هم خونریزی همراه است. علاوه بر آن این روش‌ها دائمی هستند و در صورت استفاده، برای همیشه حالت ابرو را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

کاشت ابرو + هزینه و مزایا و معایب آن

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو شامل فرآیند پر تراکم کردن ابرو‌ها و جبران ریزش با روش برداشت و پیوند مو است. به عبارتی ساده‌تر پیوند ابرو پروسه‌ای بسیار آسان است که طی آن مو‌ها را از بانک مو برداشت می‌کنند. سپس در قسمت ابرو‌ها پیوند می‌زنند. بانک مو برای کاشت ابرو تنها قسمت پشت سر است که می‌توان از آن استفاده کرد. زیرا مو‌های این بخش از لحاظ ساختاری به مو‌های ابرو بسیار شبیه هستند.

نکته قابل توجه در خصوص پیوند مو به ابرو آن است که روش‌های اجرایی آن بسیار شبیه به کاشت مو است. تمامی مراحل برداشت فولیکول مو، کاشت و حتی ریزش مو‌ها بعد از کاشت تا حد زیادی شبیه به پروسه کاشت موی سر می‌باشند. البته باید توجه کرد که عملیات کاشت ابرو به نسبت پیوند موی سر حساس‌تر است. به همین دلیل باید در انتخاب کلینیک برای پیوند مو به این نواحی دقت بسیار کرد.

دلایل استفاده از روش کاشت ابرو

کاشت ابرو یک روش درمانی بسیار مؤثر برای پر تراکم کردن ابرو‌هایی است که دچار ریزش مو شده‌اند. امروزه راهکار­‌های متعددی با هدف حل این مشکل ارائه شده‌اند. استفاده از دارو‌های گیاهی یکی از این راهکار‌ها است که برای آن تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌شود.

با این حال بر اساس آخرین یافته‌ها و تحقیقات پزشکی این مانور‌های تبلیغاتی هیچگونه اساس علمی ندارند. بنابراین استفاده از این روش و سایر روش‌های دیگر تنها سبب هدر رفتن هزینه و وارد آمدن آسیب بیشتر به ابرو می‌شوند. در این میان مناسب‌ترین گزینه برای حل این مشکل، انتخاب روشی علمی است. کاشت ابرو به عنوان یک روش علمی و دائمی می‌تواند به زیبا شدن و پر تراکم شدن هر چه بیشتر ابرو‌ها کمک کند.

مهم‌ترین موارد در فرایند کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو بر اساس دستورالعمل‌های خاصی انجام می‌گیرد. بنابراین لازم است در اجرای عملیات ان نهایت دقت را به کاربرد. بارز‌ترین موردی که لازم است مد نظر قرار بگیرد تشخیص جهت رشد هر تار مو است. متخصص کاشت ابرو باید بر اساس جهت رویش مو‌های طبیعی عملیات کاشت را انجام دهد. لازم به ذکر است که ابرو به سه بخش تقسیم می‌شوند که هر سه بخش دارای جهت روییدن موی متفاوتی هستند. به این معنا که جهت رویش مو در سر، تنه و دم ابرو با هم فرق می‌کند. نکته مهم بعدی برای پیوند مو به ابرو رعایت زاویه مو‌ها است. شکل ظاهری مو به خوبی نشان دهنده زاویه هر تار مو است. بنابراین متخصص کاشت ابرو باید فولیکول‌های هر تار مو را با توجه به زاویه مو‌های طبیعی تشخیص دهد. به این ترتیب می‌توان در پایان کار شاهد نتیجه‌ای مطلوب و بدون نقص بود.

مناسب‌ترین روش کاشت ابرو

تنها‌ترین و‌ایده‌آل‌ترین روش برای کاشت ابرو روش FUT می‌باشد. به دلیل مشخص شدن خواب ابرو در ابن روش، از آن برای کاشت مو در قسمت ابرو استفاده می‌شود. در واقع دلیل اصلی عدم استفاده از سایر روش‌های کاشت مو برای پر پیوند مو در ابرو مشخص نبودن خواب ابرو در این روش‌ها می‌باشد. استفاده از این تکنیک FUT ممکن است با عوارضی نظیر بخیه، خونریزی و درد همراه باشد که موقتی و خفیف می‌باشند و ظرف مدت کوتاهی کاملاً برطرف می‌شوند.

مراحل کاشت ابرو چیست؟

در متن فوق درباره روش‌های متداول کاشت ابرو شرح داده شد. حال نوبت به معرفی مراحل انجام این کار است. نکته قابل توجه در خصوص مراحل پیوند ابرو آن است که تمامی روش‌ها از پنج مرحله اصلی تشکیل شده‌اند. مراحل انجام پیوند مو با ابرو عبارتند از:

طراحی شکل ابرو

در اولین اقدام یک دکتر خوب برای کاشت ابرو طرح ابرو را تعیین می‌کند. به این شکل که طرح مناسب را بر روی صورت فرد کشیده و سپس آن را از لحاظ هماهنگی با چهره بررسی می‌کند. کشیدن طرح ابرو برای افرادی که قبلاً تاتو و یا هاشور انجام داده‌اند بسیار مهم است. زیرا در صورت عدم رضایت از طرح قبلی ابروی خود می‌توانند با اجرای یک طرح مناسب، طرح قبلی را پاک کنند.

بی‌حسی

برای کاشت ابرو لازم است باید قسمتی که مو از آن برداشت می‌شود بی‌حس شود. بی‌حسی در این قسمت‌ها توسط داروی موضعی بی‌حسی انجام می‌شود. تزریق داروی بی‌حسی برای تحمل درد ناشی از برداشت و کاشت فولیکول‌ها امری ضروری است.

استخراج فولیکول‌ها

این مرحله از کاشتن ابرو با توجه به روش کاشت به دو صورت انجام می‌گیرد. در واقع تفاوت بارز میان روش‌های مختلف پیوند مو مرحله استخراج فولیکول یا گرأفت‌های مو است. برداشت نواری و برداشت واحد‌های فولیکولی شیوه‌های استخراج فولیکول هستند. به عنوان مثال از شیوه برداشت نواری در روش کاشت FUT استفاده می‌کنند. همچنین از استخراج واحد‌های فولیکولی در روش FIT بهره گرفته می‌شود.

آماده‌سازی گرأفت‌ها برای عمل پیوند

در این مرحله از کاشت ابرو فولیکول‌ها از قسمت بانک مو برداشت می‌شوند. سپس آن‌ها را زیر میکروسکوپ بسیار قوی قرار داده و برای مرحله نهایی یعنی پیوند آماده می‌کنند. در صورت استفاده از روش FUT برای کاشت، نوار پوستی به چند بخش کوچک‌تر تقسیم می‌شود. سپس گرأفت یا فولیکول‌های لازم را از این قسمت‌ها برداشت می‌کنند. لازم به ذکر است که در صورت استفاده از سایر روش‌های دیگر نیازی به آماده‌سازی گرأفت‌ها برای کاشت نیست. بلکه تنها اقدام لازم حذف بافت پوست اضافه چسبیده به آن‌ها است.

تعداد گرأفت یا فولیکول مورد نیاز برای کاشت ابرو

تعداد گرأفت با فولیکول مورد نیاز برای کاشت ابرو در افراد متفاوت است. به زبان ساده‌تر تعداد فولیکول‌های مورد نیاز به شرایط افراد بستگی دارد. به طور کلی برای داشتن ابرو‌های پر تراکم و ضخیم از ۵۰ تا ۱۰۰ فولیکول برای هر ابرو استفاده می‌کنند. البته این تعداد می‌تواند تا ۴۵۰ عدد برای هر ابرو نیز افزایش پیدا کند که در این صورت ابرو بسیار کلفت خواهد بود.

منظور از انتخاب بانک مو برای کاشت ابرو چیست؟

برای کاشت ابرو مهم‌ترین موضوع انتخاب بانک مو است. قبل از هر چیز باید گفت که بانک مو به ناحیه‌ای گفته می‌شود که فولیکول‌ها را از آن برداشت می‌کنند. بانک مو برای کاشت ابرو بیشتر نواحی پشت سر است. البته گاهی کم پشتی و یا ریزش مو تنها در بخشی از یک ابرو مشاهده می‌شود. در این صورت می‌توان از ابروی دیگر در صورت پر تراکم بودن به عنوان بانک مو استفاده کرد.

البته در صورت انتخاب بهترین دکتر برای کاشت ابرو قطعاً از سایر بخش‌های بدن نیز می‌تواند به عنوان بانک مو استفاده کند. به عنوان مثال یک دکتر با تجربه در صورت عدم بانک مو در سر از مو‌های سایر نقاط بدن افراد برای پیوند ابرو استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که مو‌های این بخش از بدن بیشتر برای خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

برای تعیین هزینه کاشت ابرو باید موارد متعددی را بررسی و مورد توجه قرار داد. از آنجا که مراحل انجام این عمل شامل برداشت، نگهداری و کاشت مو می‌شود. لذا هزینه‌های انجام آن و تجهیزات و ابزار‌هایی که برای اجرا کردن این سه مرحله لازم می‌باشند نیز به طور جداگانه لحاظ می‌شوند. همچنین نوع روش به کار‌گیری، نوع کلنیک و تخصص و مهارت دکتر کاشت ابرو در تعیین هزینه پیوند ابرو تأثیر‌گذار هستند. لازم به ذکر است که انجام روش سوپر كاشت که بهترین روش برای پیوند ابرو است نسبت به سایر روش‌ها پرهزینه‌تر است.

مزایای مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو

مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو برای پر تراکم کردن ابرو‌ها و جبران ریزش در ان‌ها مزایای بسیاری به همراه دارد. اولین مزیت این کار افزایش فوق‌العاده تراکم مو در ابرو است. زیرا بهترین پزشک دارای مهارت و تجربه بالایی در انجام این نوع کاشت است. به همین دلیل بهترین روش‌های کاشت را برای افراد اجرا می‌کند. دومین مزیت طراحی‌ایده‌آل ابرو و ایجاد هماهنگی و تقارن میان دو ابرو است. با مراجعه به دکتر خوب برای کاشت ابرو، دیگر نگران عدم هماهنگی طرح ابرو با چهره خود نخواهید بود. کسب نتایج طبیعی و دائمی و همچنین عوارض بسیار ناچیز از دیگر مزیت‌های انجام این کار توسط بهترین پزشک متخصص هستند.

مناسب‌ترین کاندیدای مناسب کاشت ابرو چه کسانی هستند؟

مسأله حائز اهمیت در خصوص انتخاب بهترین کاندیدای کاشت ابرو عدم محدودیت جنسیتی است. با این ترتیب و در صورت سالم بودن پوست ابرو می‌توان عمل پیوند را برای افراد ذیل انجام داد.

  • افرادی که از نبود ابرو به صورت مادرزادی رنج می‌برند
  • افراد دارای حالت و شکل نامناسب ابرو
  • افرادی که کل و یا بخشی از ابروی خود را بنا به دلایل مختلف مانند تصادف، سوختگی، بیماری و غیره از دست داده‌اند
  • افرادی که از نازک بودن ابروها‌ی خود رنج می‌برند
  • افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا
  • افرادی که در اثر اختلال وسواس موکنی و بیماری‌های انعقادی خون دچار کم پشتی ابرو شده‌اند
  • افرادی که در اثر عفونت دوار ریزش در قسمت ابرو شده‌اند
  • افرادی که به صورت ارثی از مقطعی به بعد از زندگی دچار ریزش در ابرو می‌شوند
  • بیماران مبتلا به تیروئید درمان وابستگی شیمیایی
  • افرادی که به دلیل عدم رضایت از تاتو در قسمت ابرو با ریش مو مواجه شده‌اند

سوالات متداول

کاشت و یا پیوند ابرو شامل برداشت مو از ناحیه پشت سر و کاشت آن در ابرو ها‌یی که دچار ریزش مو شده است.

بهترین متخصص کاشت ابرو کسی است که مناسب‌ترین روش را برای کاشت مو در افراد انتخاب کنند. همچنین فرایند برداشت و کاشت را با بالاترین کیفیت و کمترین میزان عوارض انجام دهد. علاوه بر آن بهترین دکتر باید رضایت مشتری را در اولویت کار خود قرار دهد.

مراحل پیوند ابرو شامل طراحی ابرو در صورت، بی‌حسی بخش برداشت و کاشت مو، برداشت فولیکول، آماده‌سازی فولیکول و کاشت آن‌ها در ابرو است.

جمع بندی

کاشت ابرو مناسب‌ترین راه برای ر‌هایی از طاسی و کم پشتی و بی‌حالتی ابرو‌ها به صورت دائمی است. برای پیوند مو در ابرو بهترین روش‌ها، روش FUT و روش سوپر کاشت هستند. برای انجام این عمل و کسب نتیجه‌ای عالی باید به بهترین دکتر کاشت ابرو مراجعه کنید. بهترین پزشک متخصص با بهره‌گیری از روش‌های مدرن، تجهیزات پیشرفته و دانش و مهارت خود زیباترین فرم ابرو را در چهره شما ایجاد می کند.

منابع