هزینه کاشت سبیل

هزینه کاشت سبیل در سال 1402

محبوبیت داشتن یک سبیل ضخیم به عنوان نمادی از مردانگی و ذکاوت نقش مهمی در انتخاب جراحی کاشت سبیل طبیعی ایفا می‌کند. کاشت سبیل طبیعی یک پروسه جراحی تهاجمی است و هزینه نهایی این پروسه به طور مستقیم تحت تاثیر تعداد فولیکول‌های مورد نیاز قرار می‌گیرد.

کاشت سبیل یک عمل جراحی مشابه کاشت مو است با این تفاوت که هنگامی که پیوند مو در صورت انجام می‌شود باید با توجه‌ و دقتی بیش از پیش انجام پذیرد. در ادامه به بررسی قیمت کاشت سیبیل در سال 1402 و عوامل تاثیرگذار بر آن میپردازیم؛ با مرجع کاشت مو ایران همراه باشید.

چه افرادی می‌توانند از جراحی کاشت سبیل بهره ببرند؟

پیوند سبیل برای هر فرد بالای 20 سال که از سلامت کافی برخوردار باشد، قابل انجام است.

بهترین محل برای گرفتن مو به منظور کاشت در ناحیه سبیل از زیر گردن می‌باشد، اگر در این ناحیه موی کافی وجود نداشته باشد می‌توان از موهای دست یا پا نیز جهت کاشت استفاده کرد. به منظور انجام یک پیوند مناسب سبیل در حدود 300 تا 500 فولیکول مو مورد نیاز است.

هزینه کاشت سبیل در جهان چقدر خواهد بود؟

متوسط هزینه کاشت سبیل در اقصی نقاط جهان مابین 6000  تا 12000 دلار است. تخصص جراح در تعیین هزینه نقش کلیدی را بازی می‌کند. اگرچه باید به این نکته توجه داشت که با توجه به نیازهای متفاوت فردی هزینه کاشت سبیل در دو فرد یکسان نمی‌باشد.

هزینه کاشت سبیل در کشور‌های مختلف به شرح زیر است:

  • ایالات متحده آمریکا: هزینه کاشت سبیل در ایالات متحده آمریکا در حدود 4000 تا 10000 دلار خواهد بود.
  • اسپانیا: هزینه کاشت سبیل در اسپانیا از 7250 یورو آغاز می‌شود.
  • هلند: هزینه تقریبی کاشت سبیل در هلند در حدود 5750 یورو است.
  • فرانسه: هزینه کاشت سبیل در فرانسه 3000 تا 8000 یورو است.
  • انگلستان: هزینه تقریبی کاشت سبیل در انگلستان در حدود 5000 پوند می‌باشد.
  • آلمان: کاشت سبیل در آلمان 4500 یورو هزینه خواهد داشت.

هزینه کاشت سبیل در ایران چقدر است؟

کاشت سبیل در ایران با توجه به نتیجه نهایی و مورد نظر به صورت تقریبی در حدود 5 تا 10 میلیون هزینه خواهد داشت.

قیمت کاشت سبیل در ایران چقدره؟

عوامل تاثیر گذار در قیمت کاشت سبیل

عوامل متعددی در هزینه کاشت سبیل تاثیر می‌گذارند که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

تعداد گرافت‌های مورد نیاز

هزینه کاشت بسته به تعداد گرافت‌ها (دسته‌‌ای از تارهای مو همراه پیاز مو) و فولیکول‌هایی (فولیکول های مو کیسه‌هایی هستند که تمام مراحل رشد مو در آن اتفاق میفتد) که از ناحیه اهداکننده جدا می‌شوند و پیوند می‌خورند متفاوت است. هر چه تعداد گرافت‌ها بیشتر باشند یعنی تراکم مورد نیاز بیشتر است و قیمت کاشت هم افزایش می‌یابد.

طرح انتخابی برای سبیل

با توجه به الگوی ریزش و کم‌پشتی سیبیل، وسعت ناحیه کاشت متغیر است، هر چه این ناحیه گسترده‌تر باشد هزینه کاشت نیز افزایش خواهد داشت.

مراقبت‌های قبل و بعد از عمل

برخی اوقات ممکن است قبل و بعد از عمل جراحی نیاز به استفاده از برخی داروهای تقویت کننده مو باشد. همچنین بعد از عمل پماد آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت و داروهای مسکن درصورتی که درد وجو داشته باشد، تجویز می‌شوند.

انتخاب کلینیک و پزشک

یکی از اصلی‌ترین عواملی که در افزایش و کاهش هزینه کاشت موثر است انتخاب کلینیک مناسب و پزشک ماهر خواهد بود. واضح است که استفاده از امکانات و تجهیزات مدرن نتیجه مطلوب‌تری دارد و با این وجود هزینه هم ممکن است کمی بیشتر شود.

چه عواملی بر قیمت کاشت سبیل تاثیرگذارند؟

علل از دست‌دادن سبیل

علل متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث ریزش نسبی یا کامل سبیل شوند که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  1. عفونت‌های قارچی: عفونت قارچی باعث ریزش سبیل ها در مقادیر متفاوتی می‌شود. امروزه درمان‌های بسیار موثری برای عفونت‌های قارچی وجود دارد.
  2. درد‌ در ناحیه سبیل: دردهای عمیق همواره با آسیب به فولیکول‌های مو همراه هستند و درد در ناحیه سبیل نیز می‌تواند باعث آسیب فولیکول‌ها و ریزش شود.
  3. کندن غیر ارادی سبیل: افراد ممکن است متوجه این عادت نشوند اما با توجه به شدت این موضوع می‌تواند باعث آسیب قابل‌توجهی به سبیل شود.
  4. التهاب: التهاب در ناحیه بالای می‌تواند سبب آسیب به فولیکول‌های مو شود و در صورتی که درمان مناسب انجام نشود، ریزش اتفاق می‌افتد.
  5. پسوریازیس: پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمن است که باعث ریزش مو به ویژه سبیل و ریش می‌شود.

پروسه کاشت سبیل

روش DHI بهترین روش برای کاشت سبیل است. تفاوت چندانی مابین کاشت سبیل و کاشت مو وجود ندارد. آنچه در کاشت سبیل حائز اهمیت است ایجاد ظاهر مناسب پس از عمل است، از‌آنجاکه فولیکول‌های سبیل در نزدیک پوست می‌رویند ایجاد زاویه مناسب در آن‎ها ضروری است. به منظور ایجاد نتیجه نهایی در حدود 4 تا 6 ماه زمان لازم است.

کاشت سبیل به افراد بالای 20 سال توصیه می‌شود و این پروسه نیازمند توجه و دقتی بالاست تا از ایجاد عوارض بعدی به ویژه اسکار جلوگیری شود.

بعد از انجام کاشت محل پیوند پانسمان شده و نیاز است پانسمان در فواصل منظم تعویض گردد. دوره ریکاوری پس از پیوند سبیل 10 روز خواهد بود.

با گذشت 15 روز از پیوند می‌توان سبیل‌ها را کوتاه کرد. طی دو تا سه هفته اول پس از پیوند ممکن است ریزش سبیل روی دهد که طبیعی است و طی دو تا سه ماه پس از پیوند مجددا رشد اتفاق می‌افتد. با گذشت 6 ماه از پیوند فولیکول‌ها به طور کامل در محل خود ثابت می‌شوند.

عوارض کاشت سبیل

کاشت سبیل نیز همانند تمامی عمل‌های جراحی زیبایی دارای عوارضی می‌باشد مثل:

  • خونریزی: از عوارض اصلی کاشت سبیل است که هم در محل برداشت و هم در محل کاشت فولیکول‌ها ممکن است اتفاق بیفتد که با فشار معمولی بر محل خونریزی برطرف می‌شود.
  • التهاب و عفونت: وقوع التهاب و عفونت در صورت عدم رعایت بهداشت محتمل خواهد بود.
  • تورم: تورم خفیف به دنبال کاشت سبیل کاملا طبیعی بوده و طی دو روز برطرف خواهد شد.
  • خارش: خارش از عوارض اصلی پیوند مو به ویژه در ناحیه کاشت می‌‌باشد. موضوع حائز اهمیت خودداری از خاراندن محل جراحی است چراکه باعث اختلال در روند بهبودی می‌گردد.

دوره بهبودی پس از کاشت سبیل

دوره بهبودی پس از کاشت سبیل در افراد مختلف متفاوت خواهد بود اما یک روند کلی طی ‌میشود که به شرح زیر است:

دوره بهبودی پس از کاشت ریش

بهبود ناحیه برداشت در حدود 15 روز طول خواهد کشید و به شکل قبلی خود باز‌ خواهد گشت؛ موهای کاشته شده در طی سه تا چهار ماه شروع به رشد خواهند کرد؛ نتیجه نهایی در بیشتر افراد با گذشت 6 ماه پدیدار خواهد شد با اینحال ممکن است در برخی افراد 1 تا 1.5 سال به طول انجامد.

نیاز به کاشت سبیل ممکن است در مواردی همچون ریزش و یا کم‌پشتی ژنتیکی لازم باشد. راهکارهای متعددی برای رفع این مشکل وجود دارد اما قطعی‌ترین و بهترین روش کاشت سبیل است. سبیل کاشته شده همانند سبیل طبیعی رشد کرده و می‌توان آن‌ را کوتاه نمود. نکته حائز اهمیت در کاشت سبیل انتخاب یک کلینیک مطمئن و پزشک مجرب است تا با کمترین عوارض بهترین نتیجه را در بر داشته باشد.

اطلاعات بیشتر: https://www.healthline.com/health/beard-implants

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *