خشاب کاشت مو، وسیله‌ای جدید برای کاهش زمان کاشت مو

میکرو ایمپلنت، ابزار جدیدی برای کاهش مدت زمان کاشت مو

یکی از ایراداتی که به روش های پیشرفته کاشت مو وارد هست، زمان بر بودن اونهاست! چرا که در این روش ها، برای حالت طبیعی تر موهای کاشته شده فولیکول ها به صورت تک تک یا در دسته های کوچکتر کاشته می شود. متخصصان برای حل این مشکل، وسیله ای به نام میکروایمپلنت رو تولید کردند که تاثیر قابل توجهی بر کاهش زمان کاشت مو داشته است.

این تست، برای اولین بار برروی آقای ۴۵ ساله کاندید پیوند مو انجام گرفت؛ که از ناحیه‌ی پس سری ۳ قطعه‌ی ۱۰ در ۲ سانتی‌متری جدا و در محلول فیزیولوژیک قرار گرفت. سپس به قطعاتی با ۱-۴ فولیکول تقسیم و با استفاده از Micro Implant طی نیم ساعت در ناحیه‌ی پیشانی کاشته شد.

معرفی Micro Implant

وقت گیر ترین پروسه در بین مراحل کاشت مو، ایمپلنت موها در ناحیه طاس سر هست. کاربرد وسیله اختراع شده، یعنی همین میکروایمپلنت دقیقا در همین مرحله هست؛ که پس از کمک گرفتن از این وسیله، زمان کاشت مو برای کاشت 4000 فولیکول مو، از 5 ساعت به نصف یعنی 2.5 تبدیل شد!

این وسیله دارای یک نوک تیز جهت ایجاد شیار کشت، ابعاد دقیق و متناسب است. از زمانی که گرافت از سر جدا می‌شود تا زمانی که فولیکول آماده شده در سر کاشته می‌شود، فولیکول‌ها در شرایط استرس قرار دارند که کاهش این استرسور‌ها در فرآیند کاشت مو بسیار ارزشمند است. از جمله این استرسور‌ها:

  • سرما
  • عدم وجود مواد مغذی
  • دوربودن ازمحیط فیزیولوژیک رشد مو (بدن انسان)
  • توانایی وفق با محیط کاشته شده (عدم جابجایی و مناسب بودن شکاف کاشت مو جهت موفقیت هرچه بهتر پیوند)

سرم فیزیولوژیکی که فولیکول های مو از زمان خارج شدن تا زمان کاشت در آن قرار می گیرند، تاحدودی محیط فیزیولوژیک بدن انسان را تقلید میکنند. هر چه این زمان کوتاه تر باشد، احتمال زنده ماندن فولیکول پیوند شده بیشتر است! به همین دلیل و جهت کاهش استرسورها، یک شیار درونی بر روی این وسیله طراحی شده است که در ابتدای پروسیجر از سرم فیزیولوژی پر میشود؛ به این ترتیب در کل زمان پروسیجر کاشت، فولیکول ها درون سرم فیزیولوژی قرار دارند، که شانس کاشت موفق را بسیار افزایش می دهد.

چطور با استفاده از Micro Implant پروسه کاشت مو رو کوتاه کنیم؟

این وسیله به نحوي طراحی شده است که نوک تیز آن، با یک بار قرار گرفتن روی پوست، یک شیار کشت به شکل هفت انگلیسی یا V بر روی پوست ایجاد میکند، که این شکل منحصر به فرد شیار، امکان جابجایی فولیکول مو را به حداقل رسانده، و شانس رشد فولیکول را به حداکثر میرساند؛ که در مدل قدیمی پانچ، که سطح مقطع گرد ایجاد میشود جابجایی فولیکول معضل اساسی است.

اهمیت کاهش زمان کاشت مو

در مطالعه Unger میزان بقای فولیکول ها، با مدت زمانی که فولیکول در محیط خارج از بدن می ماند نسبت عکس دارد! به طوری که اگر فولیکولها  2ساعت بیرون از محیط بدن قرار بگیرند، میزان موفقیت %95 خواهد بود، و اگر این زمان به 4 ساعت افزایش یابد %90 و در زمان 6 ساعت %86 از فولیکول هاي کاشته شده به بقای خود ادامه می دهند.

به عبارت دیگر، هر یک ساعتی که فولیکول ها خارج از بدن میمانند، میزان بقای فولیکول های کاشته شده، حدود یک درصد کاهش می یابد. با افزایش مدت زمان عمل کاشت مو، فولیکول هایی که دیرتر در ناحیه مورد نظر کاشته می شوند، مدت زیادی خارج از محیط فیزیولوژیک بدن و در مواجهه با استرسورها (سرما، عدم وجود مواد مغذی، دور بودن از محیط فیزیولوژیک رشد مو و توانایی وفق با محیط کاشته شده) قرار میگیرند.

این امر منجر به آسیب فولیکول هاي مذکور شده که این آسیب در میزان موفقیت و بعبارت دیگر میزان پایایی فولیکول های کاشته شده تاثیر منفی میگذارد. بنابراین استفاده از این وسیله تازه، میتواند باعث افزایش درصد موفقیت عمل های کاشتن مو و همچنین طبیعی تر شدن نتیجه نهایی شود.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *