کاشت مو Sapphire | هزینه + مزایا و معایب آن

مزایا و معایب و هزینه کاشت مو Sapphire

تکنیک Sapphire جز تازه ترین متدهای کاشت مو هست که محبوبیتش در پزشکان و متخصصان پوست و مو درحال افزایش هست! Sapphire به معنای یاقوت کبود میباشد و Sapphire FUE یعنی کاشت مو FUE با کمک دستگاه مجهز به یاقوت؛ در این روش، برش های خیلی ریز و جزئی در پوست سر ایجاد میکنن و فولیکول های مو رو از این طریق درون سر میکارند.

از مزایای استفاده از این روش این هست که، اولا هیچ دردی نداره؛ نتیجه کار بسیار طبیعی در خواهد اومد + آسیبی به بافت ناحیه اهدا کننده نمیرسه؛ پزشکان نیز راحتی بیشتر در انجام این روش دارند؛ و از همه مهمتر اینکه دوران نقاهت این روش، کوتاه تر از سایر روش هاست.

 هزینه کاشت مو به روش  Sapphire

هزینه کاشت مو با تکنیک Sapphire  بین 30.000.000 تا 50.000.000 تومان برای شما آب میخوره! علت این تفاوت 20 میلیونی، خود کلینیک، تجربه پزشک جراح، مقدار طاسی سر شما و هزینه داروهای موردنیاز برای بهبودی شما میباشد.

کاندید مناسب  Sapphire

اینکه کاشت مو شما، با استفاده از کدام تکنیک انجام شود، بستگی به هزینه ای که قصد دارین بپردازین، صلاحدید پزشک شما، استعداد شما و بسیاری از عوامل دیگه هست؛ که در زمان مشاوره با دکتر متخصص پوست و مو مطرح میشه. اما بطور کلی افراد زیر امکان ایمپلنت مو Sapphire براشون وجود داره:

کاندید مناسب  Sapphire

  • افرادی که دچار ریزش مو در اثر ضربه یا سوختگی شده باشند.
  • افرادی که دچار ریزش مو آندروژنی باشند.
  • این تکنیک هم برای متقاضیان با ریزش موی نسبتاً جزئی و هم متقاضیانی که دچار ریزش مو گسترده ای شده اند، می تواند گزینه مناسبی باشد.
  • دارا بودن بانک مو قابل برداشت. در روش Sapphire در صورت امکان و با صلاحدید پزشک این امکان وجود دارد که از از سایر قسمت های بدن متقاضی نیز فولیکول های مو استخراج شود. حال اگر این تراکم مورد نیاز روی پوست سر دقیقاً مشاهده نشود امکان برداشت از ریش و یا موهای قفسه سینه نیز وجود دارد.

مراحل کاشت موی  Sapphire FUE

مراحل کاشت مو به روش Sapphire به ترتیب به شرح زیر انجام می شود:

  1. مشاوره با پزشک متخصص
  2. تعیین بانک مو
  3. طراحی خط رویش مو
  4. برداشت گرافت های مو
  5. آماده سازی گرافت ها برای کاشت
  6. کاشت فولیکول های مو

مزایای روش  Sapphire FUE

این روش از کاشت مو مزایای زیادی دارد که مزایای اصلی آن را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • بدون درد و خونریزی شدید.
  • تقریباً هیچ آسیب بافتی و ضربه ای به پوست سر وارد نمی شود.
  • استفاده از ابزارهای مجهز به یاقوت، انجام این تکنیک را برای پزشک تسهیل می کند.
  • این تیغه ها در اصل هیچ اختلالی در عملکرد گردش خون پوست سر ایجاد نخواهند کرد.
  • تیغه های مورد استفاده ضد باکتری هستند و احتمال ایجاد عفونت در محل های برداشت و کاشت را به حداقل می رساند.
  • برش هایی که در این روش به کمک تیغه ها ایجاد می شود، برش های بسیار باریکی هستند. بنابراین این روش نسبت به تکنیک های دیگر دوره بهبودی کوتاهتری خواهد داشت.
  • این تکنیک در نهایت موهای بیشتر و متراکم تری را برای متقاضی به همراه دارد.
  • با تکنیک افرادی که دچار ریزش ناگهانی مو می شوند نیز می توانند نتایج قابل قبولی را به دست آورند.
  • از آنجایی که برش های کاشت متناسب با اندازه فولیکول های استخراج شده، ایجاد می شوند، بنابراین ریشه مو در کانال هایی با عمق مناسب و زاویه طبیعی تری کاشته می شود و به این ترتیب ، زاویه کاشت موهای پیوند شده هنگام رشد تغییر نخواهد کرد و شکل اصلی آنها حفظ می شود.

تفاوت روش Sapphire با روش سنتی  FUE

در واقع تکنیک Sapphire نسخه بهبود یافته ای از روش کلاسیک FUE است، اما تفاوت های بسیار مهمی نیز به شرح زیر بین این دو روش وجود دارد:

  • تیغه های استفاده شده در تکنیک Sapphire علاوه بر اینکه بسیار تیزتر و محکم تر هستند، ضد باکتری نیز می باشند و بدین ترتیب حداقل آسیب بافتی را ایجاد خواهند کرد.
  • در مقایسه با روش FUE ، امکان کاشت تعداد بیشتری از گرافت ها در روش Sapphire وجود دارد. بدین ترتیب نتیجه نهایی روش Sapphire ، به طور قابل توجهی متراکم تر و طبیعی تر از نتایج تکنیک FUE خواهد بود.
  • دوره نقاهت پس از FUE کمی بیشتر از روش Sapphire است.

سوالات متداول درباره کاشت مو یاقوت کبود

در ادامه به چند مورد از سوالاتی که معمولا برای مراجعان ما پیش میاد، میپردازیم:

آیا sapphire بهتر از FUE هست؟

تکنیک کاشت مو FUE، کلا بخاطر نتایج طبیعی که داره معروف و محبوب هست؛ اما در روش یاقوت کبود، کلا یک قدم فراتر میریم و به لطف تیغه های یاقوتی، جراح میکروکانال های دقیق تری رو میتونه روی سر شما ایجاد کنه، که نتیجه رو کاملا فراتر از انتظار میکنه.

تفاوت بین FUE و FUE یاقوت کبود چیست؟

تفاوت بین این دو، به تیغه ای برمی گردد که در مرحله ایجاد کانال استفاده می شود. در روش کلاسیک FUE از تیغه های فولادی برای این فرآیند استفاده می کند؛ اما در تکنیک FUE Sapphire، همانطور که از نام آن پیداست، با استفاده از تیغه های یاقوت کبود انجام می شود.

تفاوت بین DHI و Sapphire چیست؟

در روش Sapphire، سطح کشت وسیع است؛ روش DHI این مزیت رو داره که میشه در نواحی باریک تر، تعداد موی بیشتری کاشت. یاقوت کبود مقرون به صرفه تر است، در حالی که تکنیک DHI بسته به هزینه تجهیزات، قیمت بالاتری دارد.

میزان موفقیت روش Sapphire FUE چقدر هست؟

تا دهه گذشته میزان موفقیت این روش یا روش DHI بین 60 تا 90 درصد بود، که از نظر متخصصان اون زمان عالی بود! اما امروزه با توجه به تکنولوژی ها و پیشرفت هایی که اتفاق افتاده، میزان این موفقیت به 99 درصد رسیده!!!

مدت زمان بهبودی روش کاشت مو یاقوت کبود چقدر هست؟

اکثر بیماران در نهایتا 7 روز بهبودی کامل پیدا میکنند؛ اما برای عده ای ممکن هست این مدت زمان تا 2 هفته هم طول بکشد.

منبع: whcl.ir

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *