5 دلیلی که نباید کاشت مو انجام دهید

5 دلیلی که نباید کاشت مو انجام دهید

بسیاری از افرادی که به دلیل از دست دادن موها و طاسی سر، احساس کمبود اعتماد بنفس میکنند و به دنبال یک راه درمان هستند؛ کاشت مو رو به عنوان یک روش معجزه آسا میبینن. در تراکاشت مو، شما به معنای واقعی کلمه، موهای از دست رفته رو برمیگردونین! اما موضوعی که عده ای ازش آگاه نیستند، این هست که کاشت مو همیشه بهترین راه نیست، و شاید برای شما مناسب نباشه؛ در ادامه بیشتر در رابطه با دلایلی که نباید کاشت مو انجام بدین، صحبت میکنیم.

توقعات نادرست و درخواست نتیجه فوری

نکته مهمی که درباره کاشت مو وجود داره این هست که، نتیجه کاشت موی هر شخصی با شخص دیگه متفاوت هست! مدت زمان دوران نقاهت، روش کاشت مو، درصد موفقیت، میزان تراکم و ….، همه و همه متغیر هستند و به عوامل زیر بستگی دارندparashairtransplant:

  • سن
  • وضعیت پوست سر
  • وجود جای زخم
  • تراکم ناحیه مو اهداکننده
  • کیفیت پیوندها
  • میزان ریزش مو در زمان کاشت مو
  • انطباق بیمار با مراقبت های بعدی

پس نکته مهمی که باید مدنظر داشته باشین این هست که، کاشت مو یک روش دائمی هست، ولی یک روش سریع نیست! در روش هایی مثل روش کاشت FUE، رشد موهای تازه کاشته شده، بعد از 3 ماه از عمل جراحی شروع میشه! بعد از این مدت، باید 6 تا 12 ماه صبر کنین تا نتیجه نهایی و طبیعی رو مشاهده کنین. پس اگر بدنبال روش های سریع هستید، کاشت مو مناسب شما نیست.

شما در مورد کاشت مو تحقیق نکرده اید

معمولا پیش میاد که افراد بدون تحقیق و درک کامل کاشت مو، اقدام به انجام این روش میکنند؛ از طرفی گاهی، پزشک متخصص شما هم، شاید توضیحات لازمه رو نده و باعث بشه بعد از تراکاشت مو، با موارد و عوارضی روبرو بشین که انتظار اونهارو نداشتید!

شما باید دانش نسبی درباره روش های ایملپنت مو، دوران نقاهت، تغذیه و استراحت بعد از کاشت، عوارض احتمالی و … داشته باشین. اینطوری هم احتمالش هست که قبل از کاشت، از انجام اون منصرف بشین و هم اگر جراحی انجام دادین، توقعات و انتظارات درستی داشته باشین.

اگر سن کمی دارین یا ریزش موی شما جزئی است

ما میدونیم که ریزش موی زودرس میتونه باعث ناراحتی شما بشه و بدنبال این باشین که سریعتر درمانش کنین؛ اما اگر در مراحل ابتدایی ریزش هستید، نباید عجله کنین و فورا به سراغ کاشت برین. اگر توی این دوره عمل کاشت رو انجام بدین، ممکن هست که ریزش بیشتر اتفاق بیوفته و ظاهر سر شما عجیب بنظر برسه.

به عنوان مثال، ریزش موی زودرس اغلب در شقیقه ها است. اگر این ناحیه زودتر با موهای کاشته شده پر شود، پس از چند سال دیگر، ممکن است ریزش مو در تاج سر شروع شود و خط مو و شقیقه ها پر باقی بماند، در حالی که قسمت بالای مو نازک می شود.

اگر تکنسین ها این عمل رو انجام میدن نه جراح!

در مقاله آموزشی «سوالاتی که باید از دکتر کاشت مو خود بپرسید» گفتیم که، شما باید مطمئن بشین که این عمل حساس، توسط خود دکتر جراح انجام میشه نه شخص دیگه ای! در برخی از کلینیک‌ها، چه در اینجا و چه در خارج از کشور، از تکنسین‌ها برای انجام بخش عمده این روش استفاده می‌شود تا هزینه‌ها پایین بماند. برای اطمینان از پیوند با کیفیت، کاهش برش های بالقوه و جهت ایده آل شدن موهای کاشته شده، جراحان مو باید این روش را از ابتدا تا انتها انجام دهند.

زمانی که با دکتر صحبت نکردین

گاهی افراد بدون مشورت با پزشک، بخصوص افرادی که برای کاشت مو به خارج از کشور سفر میکنند، اقدام به انجام این عمل میکنند! این کار بسیار خطرناک و ریسکی هست و حتما پیشنهاد میکنیم که قبل از اقدام عجولانه ای، با متخصص پوست و مو صحبت کنین.

صحبت کردن با جراح قبل از عمل، این مزیت رو هم داره که باعث میشه شما از مهارت و تجربه اون کلینیک کاشت مو مطمئن بشین؛ و بدونین که آیا مقصد مناسبی رو برای کاشت انتخاب کردین یا نه.

از پس هزینه های کاشت مو برنمیایین

کاشت مو راه حل ارزانی نیست؛ در کنار هزینه عمل، هزینه های دیگر کاشت مو، مثل دارو ها، مواد مغذی و ویتامین ها و ….، ممکن هست برای شما قابل پرداخت نباشه. انجام کاشت مو در این شرایط، میتونه باعث بشه شما تصمیمات خطرناکی، مثل رفتن به یک کلینیک ارزان و بی تجربه، یا انجام روش های قدیمی و از کار افتاده بگیرید.

اگر انجام این عمل برای شما سنگین هست، بهتره بدنبال روش های ساده تر و ارزانتر باشید؛ یا تا زمانی که پس انداز کافی برای ایمپلنت مو جمع کنین، صبر کنید. لطفا دقت کنین که اولویت تصمیم گیری شما نباید براساس قیمت کلینیک ها، بلکه براساس تجربه و مهارت پزشک جراح باید باشه. هرگونه تصمیم احساسی و عجولانه، میتونه باعث عوارض جبران ناپذیر در زیبایی شما بشه.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *