ریزش مو در دهه 20 زندگی: راهنمای جامع پیشگیری

ریزش مو در دهه 20 زندگی: راهنمای جامع پیشگیری

بیشتر مردم این تصور رو دارند که ریزش مو و کچل شدن، در سن های بالا و یا میانسالی اتفاق میوفته؛ با اینکه این موضوع درسته، اما تعداد خیلی زیادی هم هستند، بخصوص در آقایون که ریزش موی اونها از ابتدای 20 سالگی شروع میشه. البته اگر شما زود متوجه این موضوع بشین، خیلی راحت میشه به وسیله روش های مختلفی مثل عمل جراحی کاشت مو، مزوتراپی و روش های دیگه از این اتفاق پیشگیری کرد.

در ادامه در مرجع کاشت موی ایران، درباره عوامل ریزش مو در جوانی و روش های درمانش صحبت میکنیم.

چرا در سالگی دچار ریزش مو شدم؟

به عنوان یک مرد 20 ساله، ممکن است احساس کنید برای شروع ریزش موهایتان خیلی جوان هستید. اما حقیقت این است که ریزش مو می تواند از همان سال های نوجوانی شروع شود و در طول زندگی ادامه یابد. در واقع، تا 80 درصد از مردان در مقطعی از زندگی خود ریزش مو را تجربه می کنند. honesthairrestoration

افراد به دلایل مختلف، از جمله مصرف برخی داروها، انجام برخی درمان‌های پزشکی مانند پرتودرمانی، یا داشتن کمبودهای تغذیه‌ای، ممکنه که دچار ریزش مو زود هنگام بشن؛ اما برای اکثر مردان، ریزش مو به دلیل ترکیبی از عوامل هورمونی و ژنتیکی ایجاد می شود.

این بیماری که طاسی الگوی مردانه یا آلوپسی آندروژنیک نامیده می شود، می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد؛ هرچند مردان بیشتر از زنان هستند. این وضعیت باعث ریزش مو می شود که می تواند از اواسط نوجوانی در حدود 20 تا 25 درصد از مردان مبتلا به این بیماری شروع شود.

محققان دریافته‌اند که وقتی هورمون‌های آندروژن مانند تستوسترون و DHT از تعادل خارج می‌شوند، موهای شما شروع به نازک شدن و ریزش می‌کنند. عوامل دیگری می توانند ریزش موی شما را افزایش دهند، از جمله:

  • استرس فیزیکی یا عاطفی
  • دریافت نکردن مواد مغذی ضروری کافی
  • شرایط پزشکی، مانند بیماری تیروئید
  • مصرف سیگار و نیکوتین

خبر خوب اینکه درمان‌های مختلفی وجود داره که می‌تواند به کاهش و توقف ریزش مو کمک کند؛ به‌ویژه زمانی که زود شروع شود!

چه درمان هایی می تواند به طاسی زودرس کمک کند؟

پیشنهاد میشه قبل از اینکه سراغ درمان خاصی برین، حتما با یک پزشک متخصص پوست و مو صحبت و مشورت کنید. یک دکتر متخصص سابقه پزشکی، سابقه خانوادگی مرتبط با ریزش مو را بررسی می کند و پوست سر شما را معاینه می کند و بهترین درمان رو برای شما ارائه میکند.

داروهای ترکیبی مخصوص شما

برای برخی از بیماران در 20 سالگی، دکتر ممکن است استفاده از داروهای ترکیبی سفارشی، تجویزی و داروهای قوی را پیشنهاد کند. این درمان‌ها می‌توانند خوراکی یا موضعی باشند و بسته به ترکیب، می‌توانند باعث رشد مجدد مو، تقویت احتباس مو یا کاهش ریزش مو در حدود سه تا شش ماه شوند.

PRP

یکی از درمان های مورد علاقه متخصصین، برای مردان 20 ساله ای که با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، نوعی داروی بازسازی کننده به نام درمان پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است. در این روش درمانی طبیعی، پلاکت ها از خون شما گرفته میشود که حاوی فاکتورهای رشد هستند.

سپس پلاکت ها را به مناطقی با موهای نازک تزریق می کنند تا تولید سلول های طبیعی بدن شما را تحریک کند، و با تحریک فولیکول های مو رشد مو را افزایش دهد؛ پس از جلسه PRP، پوست سر شما شروع به رشد موهای جدید می کند.

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT)

لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) مورد تایید FDA روش غیر جراحی دیگری برای جلوگیری از ریزش مو ارائه می دهد. این درمان از انرژی نزدیک به مادون قرمز برای تحریک جریان خون در پوست سر شما استفاده می کند، و بازسازی سلولی را برای تقویت رشد مو تقویت می کند؛ به خصوص زمانی که با سایر درمان های ریزش مو مانند داروها ترکیب شود.

کاشت مو

اگر ریزش موی شما پیشرفته است و می خواهید یک راه حل دائمی داشته باشید، متخصصین ممکن است عمل جراحی پیوند مو را توصیه کنند. کاشت مو روش های مختلفی دارد که بسته به بودجه و شرایط شما، پزشک ممکنه هرکدوم رو پیشنهاد بکنه. روش های FUE، FUT، SUT، ARTAS، نئوگرافت، میکروگرافت و … همگی جز متدهای مختلف تراکاشت مو هستند که هرکدوم مزایا و معایب خودش رو داره.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *