چگونه جای جراحی کاشت مو رو مخفی کنیم؟

چگونه جای جراحی کاشت مو رو مخفی کنیم؟

ژنتیک، پتانسیل و خصوصیت های هر فردی با هر فرد دیگه ای کاملا متفاوت هست؛ همین موضوع باعث میشه که هرکسی بسته به موقعیتش، واجد شرایط بعضی از روش های کاشت مو باشه و واجد بعضی دیگه نباشه! یا حتی ممکنه یکی پتانسیل تمامی روش هارو داشته باشه و یکی دیگه اصلا کاشت مو براش انتخاب مناسبی نباشه! atlantahairsurgeon

یکی از مواردی که در تعیین این روش تاثیر داره، نظر خودتون هست! اینکه آیا با اینکه برای جراحی موهاتون کوتاه بشه مشکلی ندارین، یا ترجیح میدین که موهاتون بلند بمونه؟ برای کسایی که موهای بلند دارد، روش ترمیم موی نواری خطی یا همون FUT مناسب هست. از طرفی برای کسایی که با تراشیدن کامل موهای سرشون مشکلی ندارند، روش کاشت موی FUE یا FIT میشه استفاده بشه. در این روش بعد از جراحی، پشت سر قرمز و پوسته پوسته میشه که برای بعضی آزاردهنده هست؛ حالا امروز قصد داریم تا راهنمایی هایی برای پوشوندن بهتر این محل بهتون بدیم.

نکاتی برای پوشوندن جای زخم کاشت مو

در ادامه 4 روش جزئی که میتونه تا حدی بهتون کمک بکنه رو مطرح میکنیم؛ البته دقت کنین که حتما قبل از استفاده از این روش ها با پزشک خودتون مشورت کنین، در غیر این صورت ممکنه براتون عوارضی پیش بیاد و نتیجه دلخواه رو از کاشت نداشته باشین!

از کلاه استفاده بکنید

یکی از راحت ترین روش ها برای مخفی کردن جای زخم ها، استفاده از کلاه هست! البته که دقت کنین این مورد یکی از همون مواردی هست که حتما باید با مشورت پزشک انجام بشه. در کل استفاده از کلاه باعث میشه که گرافت های تازه کاشته شده در معرض هوا نباشن و میتونه مفید باشه؛ اما همچنین میتونه گاهی مضر هم باشه! بنابراین استفاده خودسرانه از کلاه اکیدا توصیه نمیشه.

دو هفته قبل از عمل موهای خودتون رو کوتاه کنین

اگر قراره که از روش FUE برای تراکاشت مو استفاده بکنین، پیشنهاد میکنیم که 2 هفته قبل از کاشت موهای خودتون رو کوتاه کنین؛ وقتی که زمان کاشت برسه، احتمالا جراحان دوباره موهای شما رو کوتاه میکنن ولی خوبیش این هست که بعد از مرخصی پزشکی تون که حدود 7 تا 10 روز هست، شما دقیقا شبیه زمان قبل از کاشت خواهید بود و توجه کمتری رو جلب خواهید کرد.

توجهات رو به جای دیگه ای جلب کنین

شاید این روش مسخره بیاد اما واقعا جواب میده! این تکنیکی هست که شعبده بازها هم ازش استفاده میکنن؛ اونها با تکون دادن دست شون در یک سمت، حواس بقیه رو پرت میکنن تا با دست دیگه شون آزادانه عمل بکنن. حالا اینجا چیکار میتونین بکنین؟ مثلا میتونین ریش تون رو بلندتر بکنین! با بلندتر کردن ریش، توجه کمتری به موهاتون میشه و همه به ریش شما توجه میکنن. یا حتی میتونین از لباس های رنگارنگ یا با طرح های جالب استفاده بکنین تا توجه مردم به سمت پوشش شما بره و نه سر شما!

استفاده از روش Long-hair FUE بجای FUE

شاید تابحال چیز زیادی درباره این روش نشنیده باشین؛ دلیلش هم این هست که همه افراد واجد شرایط این تکنیک نیستند و فقط در بعضی ها میشه استفاده کرد. در کل این روش اینطوری هست که میذاره موهای بالای سر شما بلند باشه ولی پشت سر و کنار سر رو خیلی کوتاه میکنه.

در این روش قرمزی و پوسته پوسته شدن سر همچنان اتفاق میوفته ولی خوبیش این هست که سریعتر بهبود پیدا میکنه و سریعتر ظاهر عادی تون برمیگرده. اما خب همونطور که گفتیم این روش مناسب همه نیستش و حتما باید برای انجامش با بهترین کلینیک کاشت مو مشورت بگیرین.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *