5 دلیل برای انتخاب روش کاشت مو FUE

5 دلیل برای انتخاب روش کاشت مو FUE

اگر دچار ریزش مو و طاسی سر هستید، با این خبر خوب رو بهتون بدیم که نه تنها برای درمان ریزش روش های مختلفی وجود داره، بلکه خود کاشت مو هم روش های مختلفی داره! اما این تنوع روش ها گاهی وقت ها باعث سردرگمی بیماران میشه و نمیدونن که کدوم روش رو انجام بدن؟ هرچند که انتخاب روش مناسب، به صلاحدید پزشک شما برمیگرده، ولی خب این رو بدونین که امروزه روش کاشت مو FUE، یکی از محبوب ترین روش های تراکاشت هست؛ ما هم قصد داریم امروز 5 دلیلی که این روش رو برای شما مناسب میکنه رو مطرح کنیم.

کمترین جای زخم

کاشت مو FUE جای زخم قابل مشاهده باقی نمی گذارد! این یک مزیت بزرگ نسبت به سایر روش‌های کاشت مو است که همگی منجر به ایجاد اسکار واضح روی پوست سر می‌شوند؛ مثلا FUT نیاز به برش نواری از پوست از پشت سر دارد که در نهایت یک اسکار خطی طولانی به جا می گذارد و حداقل سه ماه به مراقبت نیاز دارد، زیرا روند بهبودی اون بسیار طولانی است.

تازه بعد از بهبودی هم همچنان حالتی از زخم در سر شما باقی میمونه تا مدت ها! اما روش FUE کم تهاجمی تر بوده و این مشکل رو نداره.

کاشت تعداد گرافت بیشتر

اگر به بهترین مرکز کاشت مو مراجعه کنید و توسط یک متخصص با تجربه عمل شما انجام بشه، در روش FUE تعداد موی بیشتری نسبت به FUT میتونه کاشته بشه. دلیلش هم این هست که در روش FUT بدلیل برش نواری، پوست سر شما از گوش تا گوش دیگه بریده میشه و فولیکول های زیادی از دست میره، و نمیشه ازشون برای تراکاشت استفاده کرد. parashairtransplant

اما در کاشت مو FUE جراح پیوند فولیکول هارو بدون ایجاد آسیب به فولیکول های دیگه انجام میده. خلاصه نتیجه اینکه استفاده از FUE بجای FUT میتونه نتیجه کاشت رو تا 33% بهبود بده!

یک روش کم تهاجمی تر نسبت به FUT

تکنیک کم تهاجمی پیشرفته FUE به بیماران این امکان را می دهد که از مشکلات رایج پیوند FUT مانند درد و بی حسی در پوست سر اجتناب کنند. اکثر پیوندهای FUE غیر تهاجمی هستند، بنابراین اعصاب و عروق خونی به ندرت لمس می شوند. با این حال، پیوند FUT معمولاً به دلیل بریده شدن نواری از پوست و ایجاد اسکار خطی ناشی از آن، باعث سفت شدن پوست سر می‌شود. ناگفته نماند که زمان نقاهت نیز طولانی تر است.

ماندگاری بیشتر به نسبت بقیه روش ها

پیوند FUE منجر به نتایج بهتر (با همان تعداد پیوند) نسبت به پیوند FUT می شود. علاوه بر این، تکنیک FUE به فولیکول‌های موی پیوند شده اجازه می‌دهد تا بسیار زیباتر از پیوند FUT پیر شوند. این به دلیل تفاوت در زمان خارج شدن فولیکول ها از بدن است.

در پیوند FUT اغلب گرافت های خارج شده از سر، تا 5 ساعت هم بیرون از بدن و در محیط باقی میمونند؛ اما در روش FUE یک زمان کمتر هست، که باعث میشه فولیکول ها آسیب کمتری ببینن و عمر بیشتری هم بکنن.

دوران نقاهت کمتر

تکنیک کم تهاجمی FUE به بیماران امکان می دهد سریعتر بهبود یابند و بیشتر آنها می توانند روز بعد به سر کار خود بازگردند. با این حال، FUT تقریباً به دو هفته بهبودی و چندین ویزیت مجدد به کلینیک برای برداشتن بخیه ها و منگنه ها نیاز دارد.

خلاصه مزیت های روش FUE به FUT

در کل میشه FUE رو بهتر از FUT دونست! FUE کم تهاجمی تر هست و همچنین اف یو ای جای زخم کمتری باقی میذاره و سریعتر بهبود پیدا میکنه. دوران نقاهت شما در روش کاشت اف یو ای خیلی کمتر هست و زودتر میتونین به زندگی عادی برگردین درصورتی که در کاشت اف یو تی حدود 2 هفته به استراحت نیاز دارین. در نهایت پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با انواع روش ها و مزایا و معایب کاشت مو، سایر مقالات مرجع کاشت مو ایران رو مطالعه بکنید.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *