ریزش مو در تابستان: دلایل و روش های طبیعی موثر پیشگیری

ریزش مو در تابستان: دلایل و روش های طبیعی موثر پیشگیری

تابستون یکی از محبوب ترین فصل های سال برای اکثر مردم هست؛ بخصوص زمانی که یک زمستون و بهار سخت کاری رو پشت سر گذاشتین! اما خبر بدی برای اونایی که خیلی به موهاشون اهمیت میدن اینکه، بیشترین مشکلات مربوط با ریزش مو هم معمولا در همین فصل گرم سال اتفاق میوفته. البته که ریزش موی فصلی یک موضوع متداول هست که چه آقایون و چه خانم ها از اون بی نسیب نیستند!

در اینجور مواقع اگر مشکل خود به خود و بطور طبیعی حل شد، که خب جای نگرانی نیست؛ اما اگر اینطور نبود، نیازمند مداخله مستقیم شما هست. در ادامه با مرجع کاشت مو ایران همراه باشین تا شما رو با بعضی از بهترین راهکارهای طبیعی و همچنین موثر برای ریزش مو در تابستون آشنا کنیم.

مطالعه پیشنهادی: آیا میتوان برای کاهش سرعت طاسی سر کاری کرد؟

چرا ریزش مو در تابستان بدتر می شود؟

از دست دادن 100 تار مو در روز طبیعی است؛ با این حال، ریزش موی بیشتر از این مقدار باعث نگرانی است! njfue

برخی از علل شایع ریزش مو در تابستان به شرح زیر است:

  1. تحقیقات نشان می دهد که در ماه های تابستان فولیکول های در حال استراحت بیشتری وجود دارد؛ فولیکول های در حال استراحت، موها را برای آماده سازی رشد مجدد می ریزانند.
  2. یکی دیگر از دلایل ریزش بیشتر مو در ماه های تابستان، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. بدن ملاتونین کمتری تولید می کند، بنابراین بر سطح هورمون در پوست سر تأثیر می گذارد؛ در نتیجه، فولیکول های مو برای مدت طولانی ریزش طبیعی انجام می دهند.
  3. یکی دیگر از دلایل این است که در طول تابستان، پوست سر و تارهای مو، از رطوبت تخلیه می شود و موها را کدر و خشک می کند؛ موها شکننده می شوند و مستعد ریزش می شوند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید چگونه به ریزش مو در تابستان کمک می کند؟

قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایلی است که منجر به ریزش مو در تابستان می شود! این به دلیل اشعه ماوراء بنفش خورشید است؛ این اشعه ها موها را کدر و خشک می کنند، زیرا رطوبت مو و پوست سر را جذب می کنند. کمبود رطوبت موها را خشک و شکننده و شکننده تر می کند. برای جلوگیری از این امر، استفاده از چتر یا پوشاندن سر با روسری یا کلاه در تابستان توصیه می شود.

راه حل طبیعی برای محافظت از مو در برابر آسیب آفتاب چیست؟

اگر می خواهید از موهای خود در برابر آسیب های خورشید محافظت کنید، می توانید این درمان های طبیعی ساده را امتحان کنید:

  • آب آلوئه ورا را به پوست سر و مو بمالید.
  • ماساژ منظم روغن نارگیل گرم برای کنترل ریزش مو عالی است.
  • فراموش نکنید که هر بار بعد از شستن مو از نرم کننده استفاده کنید.
  • موها را زیاد نشویید.
  • سعی کنید از ماسک های مغذی موی خانگی متشکل از روغن های مناسب مختلف و سایر مواد مفید استفاده کنید.
  • هنگام بیرون آمدن زیر نور خورشید سر خود را بپوشانید.

آیا مکمل های غذایی به کاهش ریزش مو در تابستان کمک میکند؟

رژیم غذایی نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو در تابستان دارد (در این رابطه مقاله آموزشی “کمبود کدام ماده مغذی باعث ریزش مو میشود” رو مطالعه کنین). سعی کنید میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید، که سرشار از آنتی اکسیدان هستند؛ سبزیجات برگ دار و تیره، میوه های فصلی مختلف، مغزها و دانه ها برای تقویت سلول های مو از درون عالی هستند. اینها از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنند و پوست سر را سالم نگه می دارند و از ریزش مو در تابستان محافظت می کنند.

آیا رنگ مو باعث تشدید ریزش مو در هوای گرم میشود؟

اگر می خواهید با ریزش موی فصلی مقابله کنید، از استفاده از برخی محصولات زیبایی مو خودداری کنید، زیرا در هوای گرم ریزش مو را تشدید می کنند! از رنگ کردن، دکلره کردن و غیره دوری کنید؛ از سشوار حداقل استفاده رو بکنید و بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند. سعی کنید زیاد از بیگودی یا اتوی حالت دهنده استفاده نکنید. به عبارت ساده، موها را تا حد امکان طبیعی نگه دارید.

آیا رنگ مو باعث تشدید ریزش مو در هوای گرم میشود؟

به دنبال محصولات مراقبت از مو باشید که می توانند مو و پوست سر را بازسازی، آبرسانی و مرطوب کنند؛ محصولاتی را با ترکیباتی مانند روغن نارگیل، ویتامین E، روغن آرگان و روغن آووکادو انتخاب کنید، زیرا این مواد مو را تغذیه می کنند.

از چه موادی برای ماسک موی خانگی استفاده کنم؟

ماسک ها و درمان های خانگی مو برای مقابله با ریزش مو در تابستان بسیار موثر هستند. برخی از مواد طبیعی که باید در ساخت این ماسک ها گنجانده شوند عبارتند از:

  • آلوئه ورا
  • روغن نارگیل
  • ماست ساده
  • سس مایونز
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • توت فرنگی
  • عسل
  • موز
  • سرکه سیب

استفاده از ماسک های موی ساخته شده از این مواد به بازسازی تارهای مو و کاهش ریزش و آسیب مو در تابستان کمک می کند.

آبرسانی مناسب چگونه در حفظ موهای سالم در تابستان نقش دارد؟

آبرسانی مناسب نقش مهمی در حفظ سلامت مو در تابستان دارد؛ کم آبی موهای شما را خشک و شکننده می کند! بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی آب بنوشید تا موهای خود را مرطوب و شاداب نگه دارید. همچنین می توانید مایعات خنک کننده طبیعی را برای هیدراته نگه داشتن بدن، مو و پوست سر خود انتخاب کنید. همچنین توصیه می شود به دلیل داشتن آب زیاد، سبزیجات و میوه های تازه مانند گوجه فرنگی، خیار، هندوانه و … را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مطالعه پیشنهادی: ریزش مو در دهه 20 زندگی

آیا تعریق زیاد در تابستان باعث ریزش مو میشه؟

تعریق زیاد یکی از دلایل اصلی ریزش مو در ماه های تابستان است؛ محتوای نمک موجود در عرق روی پوست سر و مو تاثیر می گذارد و منجر به ریزش مو می شود! تعریق بیش از حد منجر به موهای چرب و ایجاد شوره سر نیز می شود. به دلیل چربی بیش از حد روی پوست سر، فولیکول های مو مسدود می شوند و رشد طبیعی مو با مشکل مواجه می شود. بنابراین برای کاهش ریزش مو در تابستان باید پوست سر را خشک و تمیز نگه دارید.

سخن نهایی

همونطور که گفتیم، ریزش موی فصلی در تابستان، معمولا بیشتر از بقیه فصل ها هست؛ و در این مقاله سعی کردیم تا هم با دلایل اون آشنا بشیم و هم راهکارها و درمان های طبیعی رو به شما معرفی کنیم تا حتی توی خونه هم بتونین ازش استفاده بکنین. البته که صحبت با یک متخصص پوست و مو خبره از بهترین مرکز کاشت مو هم میتونه کمک زیادی به شما بکنه؛ این متخصصین معمولا با توجه به شرایط شما، بهترین گزینه و درمان رو پیشنهاد میکنند که شخصی سازی شده برای شما هست و بیشترین تاثیر رو داره.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *