خط زمانی کاشت مو FUE | از روز اول تا یکسال بعد از آن

خط زمانی کاشت مو FUE | از روز اول تا یکسال بعد از آن

در بین روش های مختلفی که برای رشد مجدد موهای از دست رفته وجود داره، کاشتن مو یکی از محبوب ترین روش ها و در بین روش های کاشت مو هم، کاشت مو با تکنیک FUE یکی از محبوب ترین تکنیک ها هست. اما خیلی از افرادی که قصد انجام کاشت مو با روش اف یو ای رو دارند، میخوان بدونن که بعضی از کاشت چه اتفاقی براشون میوفته و دقیقا کی موهاشون بطور کامل رشد میکنه؟

درسته که پیوند مو با FUE یک راه حل دائمی هست، ولی لطفا انتظار معجزه یک شبه رو نداشته باشین. رشد موی سالم به زمان و مراقبت نیاز داره! ما هم در این مقاله آموزشی از مرجع کاشت مو ایران قصد داریم تا درباره جدول زمانی کاشت اف یو ای باهاتون صحبت کنیم، تا دید منطقی نسبت به این قضیه داشته باشین؛ بازه های زمانی مورد بررسی شامل:

  1. روز قبل از کاشت مو FUE
  2. روز کاشت
  3. 7 روز بعد از کاشت
  4. 14 روز بعد از کاشت
  5. 6 هفته بعد
  6. 3 ماه بعد
  7. و در نهایت یکسال بعد

خواهد بود.

مطالعه پیشنهادی: مراحل کاشت مو FIT

قبل از کاشت مو

اولین قدم در کاشت مو FUE، مشاوره حضوری با جراح کاشت مو مجرب است (برای پیدا کردن بهترین دکتر میتونین به لیست مراکز کاشت مو ایران مراجعه کنین). او وضعیت ریزش مو شما را ارزیابی می کند، به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می دهد و به اهداف خاص شما در ترمیم مو گوش می دهد. سپس پزشک تعیین می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای FUE هستید یا خیر. parashairtransplant

جدول زمانی کاشت مو با تکنیک اف یو ای

یک روز قبل از کاشت مو FUE

از بیمار خواسته می شود یک روز قبل از جراحی بیاید، پزشک دوست دارد ناحیه اهدا کننده را از قبل آماده کند. عکس ها گرفته خواهد شد؛ پوست سر آماده می شود (تراشیده می شود)؛ و چگالی اندازه گیری خواهد شد.

روز پیوند مو

پزشک یک بی حس کننده موضعی تجویز می کند. سپس پزشک شروع به استخراج فولیکول های مو از پشت سر می کند و آنها را به طور موقت ذخیره می کند. این معمولاً 2-3 ساعت طول می کشد و پس از آن استراحت می شود. سپس پزشک برش‌ها را ایجاد می‌کند و فولیکول‌ها را در ناحیه گیرنده کاشت می‌کند، بسته به تعداد فولیکول‌های درگیر، ۲ تا ۳ ساعت دیگر طول می‌کشد. اکثر روش ها بین 4 تا 8 ساعت طول می کشد.

+7 روز پس از کاشت مو اف یو ای

در هفته اول، ناحیه گیرنده شبیه زانویی هست که زمین خورده و زخمی شده. خونریزی می‌کند، دلمه‌ها ایجاد می‌شود و قبل از افتادن، خارش پیدا می‌کند. قرمزی از بین می رود و سپس ناپدید می شود. ناحیه اهدا کننده طی 3 تا 4 روز اول بهبود می یابد. در این مدت نباید به گونه ای زیر دوش بایستید که آب مستقیماً روی ناحیه گیرنده بریزد. veraclinic

دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه تمیز و مرطوب نگه داشتن ناحیه گیرنده دریافت خواهید کرد. کلینیک از طریق تلفن با شما تماس خواهد گرفت تا پیشرفت شما را بررسی کند و تمام دستورالعمل های بعد از عمل را به شما یادآوری کند. پس از 7 روز، می توانید ناحیه گیرنده را به طور معمول بشویید.

+14 روز پس از کاشت مو

در 14 روز اول، نباید:

  • شنا کنید
  • وزنه های سنگین بلند کنید
  • ورزش شدید انجام دهید

پس از 14 روز، می توانید به روال عادی خود بازگردید.

در 10 روز پس از عمل، مراقبت های ویژه باید انجام شود تا از جابجایی تصادفی فولیکول های پیوند شده جلوگیری شود. از هر نوع فعالیت سنگین و همچنین شانه زدن شدید و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید. این اطمینان حاصل می کند که پیوند مو تحت یک انتقال سالم و بدون درز قرار می گیرد. nashvillehairdoctor

+6 تا 9 هفته پس از کاشت مو FUE

این دوره می تواند یک مرحله دلسرد کننده برای بسیاری از بیماران باشد. موهای کاشته شده اغلب به نظر می رسد که می ریزند! در واقع، مو می شکند و فولیکول های مو پیوند شده دست نخورده باقی می مانند. این امر موقت و ضروری است. چرخه رشد پس از آن آغاز خواهد شد!

مراقب موهای رشد کرده در ناحیه گیرنده باشید؛ اینها ممکن است به صورت توده ها و برجستگی های بزرگ و قرمز ایجاد شوند. در بیشتر موارد، آنها به خودی خود از بین می روند و پیوندهای مو تحت تأثیر قرار نمی گیرند. در صورت مشاهده موهای زائد بیش از حد، فوراً با کلینیک تماس بگیرید.

+3 ماه پس از کاشت مو اف یو ای

این مرحله ای است که منتظرش بودید. مو در مرحله فعال چرخه رشد مو خواهد بود و رشد جدید موهای کاشته شده باید قابل توجه باشد. پس از 8-10 هفته، انتظار رشد عالی را داشته باشید. در ابتدا موهای جدید کاملاً نازک خواهند بود. با گذشت زمان، آنها غلیظ می شوند. در حال حاضر، ناحیه اهداکننده و گیرنده بهبود یافته و تمام آثار پیوند ناپدید خواهد شد.

مطالعه پیشنهادی: مراقبت های بعد از کاشت مو FIT

+12 تا 14 ماه بعد از کاشت مو FUE

در 6، 12 و 18 ماهگی، دیگه نتایج کاملا واضح و قابل مشاهده هست. موهای شما کاملا مثل دوران جوانی تون هست و پوست سر شما مملو از مو خواهد بود. جاهای زخم دیده نمیشود و بطور کلی تمامی مواردی که انتظارش رو داشتین یا حتی بهتر از اون اتفاق افتاده.

البته این رو مدنظر داشته باشین که این موارد میتونه بسته به اینکه از چه تکنیکی برای کاشتن مو استفاده کردین، و همچنین بسته به هر شخص متفاوت باشه! یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار در این جدول زمانی، ژنتیک و پتانسیل خود شخص هست. بنابراین دونستن این جدول زمانی مربوط به FUE کمک میکنه که توقعات مناسب و منطقی درباره دوران بعد از کاشت داشته باشین، اما باز هم میتونه متفاوت از توضیحات گفته شده در این مقاله باشه.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *