کمترین هزینه کاشت مو چقدره؟

هزینه تقریبی کاشتن مو چقدر میباشد؟ کمترین هزینه برای کاشت مو چقدره

کمترین هزینه کاشت مو در 1402 جقدر است؟ اگر به تازگی متوجه نازک شدن موهای سرتان شده اید یا قسمتی براق در سرتان ایجاد شده است و موهای سرتان دچار ریزش کم یا زیاد شده است و به دنبال راهی برای رفع این مشکل می گردید، کاملا حق با شماست، چرا که مو یکی از معیارهای زیبایی و اعتماد به نفس در افراد می باشد و ریزش مو به دلایل مختلفی همچون استرس، داروها، ژنتیک و … رخ می دهد و افراد زیادی نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

روش های مختلفی برای رفع ریزش مو وجود دارد اما یکی از قابل اطمینان ترین روش ها کاشت مو است؛ کاشت مو شامل برداشتن قسمتی از پوست سر که در برابر طاسی مقاوم است و انتقال آن‌ها به ناحیه طاس سر است.

در بیشتر موارد، جراحان از پهلو یا پشت سر به‌عنوان ناحیه اهداکننده استفاده می‌کنند. با این حال، گرفتن پوست از چانه، پشت یا قفسه سینه هم می‌تواند مؤثر باشد. استفاده از موهای بدن ممکن است برای افرادی که موهای ضخیم در پشت یا کناره‌های سر خود ندارند، مناسب باشد.

عوامل مؤثر بر هزینه کاشت مو

هزینه تمام شده برای کاشت مو به عوامل مختلفی میتواند بستگی داشته باشد؛ برخی از این عوامل شامل:

اندازه ناحیه طاس سر

این معیار یکی از عوامل بسیار موثر بر تعیین هزینه در کاشت مو بوده چرا که که هر چه اندازه ناحیه طاس بزرگتر باشد نیاز به تعداد فولیکول بیشتر داشته و در نتیجه هزینه کاشت را افزایش می دهد.

تعداد گرافت‌های مورد نیاز کاشت مو

هر چه اندازه ناحیه طاس سر بزرگتر باشد نیاز به گرافت بیشتری جهت پوشاندن ناحیه می باشد لذا هزینه کاشت افزایش می باید، همچنین پر پشت یا کم پشت بودن موهای فرد نیز بر این معیار تاثیر گذار است و باعث بیشتر یا کمتر شدن گرافت های مورد نیاز می شود.

روش پیوند

روش­ های اصلی کاشت مو FIT،  FUTو ترکیبی می­باشد؛ در روش  FUT برداشت به صورت نواری است و در روش FIT فولیکول ­ها به شکل واحدی استخراج می­ شوند. (برای اطلاعات بیشتر حتما بهترین روش کاشت مو رو مطالعه بکنین)
برای کسانی که می­خواهند به تراکم بالاتری برسند و بانک موی مناسبی برای این کار داشته باشند، از روش ترکیبی استفاده می­شود.

کاشت موی طبیعی به روش  FUT

در این روش ابتدا نواری­ (فلپ) از پوست پشت سر یا بالای گوش شما برداشته می­شود. سپس با انجام برش و جدا کردن فولیکول­ های موجود در سطح برداشته شده، آن­ ها را آماده ی کاشت به صورت یکی­ یکی روی موهای شما می­کنند.

مزایای کاشت موی طبیعی به روش FUT
  • هزینه کمتر به نسبت سایر روش ­ها
  • به خاطر سرعت بالاتر برداشت فولیکول­ ها، انجام مراحل استخراج زیر میکروسکوپ و نتیجتا دقت بالاتر در برداشت، احتمال آسیب به فولیکول­ های برداشته شده بسیار کم خواهد بود.
  • نیازی به تراشیدن موهای سر به منظور انجام کاشت موی طبیعی به این روش وجود نخواهد داشت.
  • تمام مراحل این نوع کاشت در یک روز انجام می­ پذیرد.
  • طبیعی­ ترین خط رویش مو

کاشت موی طبیعی به روش FIT

در این روش با استفاده از دستگاه میکروپانچ مخصوص گرافت­ های مو به صورت یکی­ یکی از بانک مو برداشته شده و در ادامه مشابه روش FUT به صورت دانه­ به ­دانه کاشت صورت می­گیرد.

مزایای کاشت موی طبیعی به روش FIT
  • خونریزی بسیار کم، بدون نیاز به پانسمان و بدون جای اسکار باقی مانده
  • انعطاف­ ناپذیری پوست سر یا داشتن سابقه زخم ­های گوشتی مشکلی برای انجام این روش ایجاد نمی­کند.
  • بعد از انجام کاشت موی طبیعی به این روش مشکلی برای ورزش یا فعالیت­ های سنگین وجود نخواهد داشت.
  • در این روش می­توان از موهای نازک­تر برداشت کرد که طبعا نتیجه آن طبیعی­ تر خواهد بود.

کاشت موی طبیعی به روش ترکیبی

در مواردی که نیاز به انتقال تعداد بالایی فولیکول مو باشد، می توان بعد از یک مرحله انجام کاشت به شیوه ی FUT، در طی همان جلسه یا جلسات بیشتر با استفاده از روش FIT به تراکم بالاتری رسید.

مزایای کاشت موی طبیعی به روش ترکیبی
  • مناسب­ ترین و مطمئن­ ترین روش برای انجام کاشت موی وسیع
  • امکان برداشت و انتقال گرفت­ های مو به تعداد بالا
  • ایجاد خط رویش طبیعی

تعداد جلسات

بیشتر عمل‌های کاشت مو در یک جلسه انجام می‌شود، اما اگر ناحیه بدون مو وسیع باشد ممکن است به تعداد جلسات بیشتری برای کاشت موهایتان نیاز داشته باشید که تبعا هزینه کاشت مو را افزایش خواهد داد.

مطالعه پیشنهادی: کاشت مو در چند جلسه انجام میشود؟

تخصص و تجربه جراح

اگر بهترین جراح با استعداد و تجربه بالا را ترجیح دهید، هزینه عمل بیشتر از بقیه کلینیک‌ها خواهد بود. اکثر پزشکان متخصص مشاوره پزشکی را با هزینه‌های بالا ارائه می‌دهند.

انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه تضمینی برای نتیجه دلخواه شما خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی کلینیک

هزینه کاشت مو در کشورها و شهرهای مختلف، متفاوت است.

پیوندهای اهدایی در بدن

بیماری که تحت عمل کاشت مو قرار می‌گیرد باید به ‌اندازه کافی فولیکول‌های موی سالم داشته باشد تا اهداکننده باشد. اگر بیمار مقدار کافی فولیکول‌های مو در پشت یا کنار سر نداشته باشد، فولیکول‌های سایر قسمت‌های بدن مانند ریش یا سینه استخراج می‌شود. برداشت این فولیکول‌ها سخت‌تر است، زیرا حساس‌تر هستند، نیاز به مهارت‌های بیشتری دارند و به سطح بالایی از تخصص نیاز دارند و درنتیجه باعث افزایش قیمت کاشت مو می‌شوند.

مشاوره

برخی از کلینیک‌های کاشت مو مشاوره رایگان در مورد درمان ارائه می‌دهند اما اکثر کلینیک‌ها برای پاسخ‌گویی به سؤالات شما هزینه دریافت می‌کنند.

هزینه کاشت مو در ایران

هزینه کاشت مو در ایران چقدر است؟

بالاترین هزینه کاشت مو در ایران در سال 2022، 2000 دلار (شامل هزینه پزشک، 2 روز اقامت در هتل، هزینه کلینیک و آزمایشات آزمایشگاهی قبل از عمل) است. میانگین هزینه کاشت مو در ایران در سال 2021 80 درصد کمتر از هزینه کاشت مو در هند، 1500 درصد کمتر از انگلستان، 1100 درصد کمتر از آمریکا و 150 درصد کمتر از ترکیه بوده است .

حداقل هزینه کاشت مو 600 دلار و حداکثر هزینه کاشت مو در ایران 2500 دلار است.

چرا هزینه کاشت مو در ایران نسبت به سایر کشورها کمتر است؟

هزینه پایین کاشت مو در ایران ناشی از کاهش ارزش ریال در طی سال های گذشته و همچنین تعداد زیادی از کلینیک‌های کاشت مو در ایران است.  به‌علاوه میزان تقاضای بالا برای جراحی کاشت مو سبب شده است پزشکان تجربه و مهارت بیشتری در انواع کاشت مو کسب کنند.

با توجه به هزینه‌های پایین درمان و گردشگری در ایران، افراد زیادی در سراسر جهان برای دریافت خدمات پزشکی باکیفیت از جمله کاشت مو به ایران می‌آیند. به دلایل ذکرشده، پزشکان در ایران شرایط مناسبی را برای افراد با بودجه محدود فراهم کرده‌اند تا به ‌راحتی کاشت مو را در ایران انجام دهند.

شایان ‌ذکر است که کیفیت ارائه‌شده توسط پزشکان/ تکنسین‌های ایرانی به‌مراتب بالاتر از سایر کشورها از جمله ترکیه و هند است.

چرا هزینه کاشت مو در کلینیک‌های مختلف متفاوت است؟

بسته به امکانات و شرایطی که کلینیک‌ها برای جراحی کاشت مو در اختیار مراجعین قرار می‌دهند، هزینه در شهرها و کلینیک‌های مختلف متفاوت است.

  • سطح امکانات کلینیک

کاشت مو یک عمل پزشکی جدی است و باید تحت شرایط مناسب جراحی با استانداردهای بهداشتی، داروهای بیهوشی و تجهیزات جراحی در کلینیک‌های تخصصی انجام شود. با توجه به ماهیت جراحی کاشت مو، به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یک روش کاملاً استریل پذیرفته ‌شده است. برخی اوقات شاهد ارائه خدمات ارزان و البته پرخطر به‌صورت خانگی هستیم که متأسفانه کاملاً غیرقانونی بوده و می‌تواند عوارض جبران ‌ناپذیری را به همراه بیاورد.

  • کاشت مو توسط پزشک متخصص

هنگام انتخاب کلینیک کاشت مو، مطمئن شوید که عمل واقعی توسط جراح شما انجام می‌شود، نه یک تکنسین یا پرستار بدون صلاحیت. عدم حضور پزشک متخصص ممکن است سلامتی شما را به ‌طور جدی به خطر بیندازد.

  • مشاوره شخصی

هر بیماری که برای کاشت مو اقدام می‌کند، منحصربه‌فرد است و باید توسط پزشک متخصص مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت نماید. اگر کلینیکی بدون مشاوره شخصی مدعی ارائه خدمات کاشت مو است، آن‌چنان که باید مورد اعتماد به نظر نمی‌رسد.

  • مراقبت‌های بعدی و پشتیبانی مداوم

کاشت مو درست مانند هر جراحی دیگری نیاز به مراقبت دارد. برخی کلینیک‌ها تا چند ماه پس از جراحی، پاسخگوی کلیه سؤالات و نگرانی‌های شما خواهند بود و شما را از ممنوعیت‌های بعد از عمل به‌خوبی آگاه می‌کنند، طبیعی است که هزینه جراحی و دریافت خدمات آن‌ها بالاتر باشد.

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده هزینه کاشت مناسب مو در ایران و در شهر های مختلف و با توجه به کلینیک و پزشک جراح در سال 1402 مبلغی ما بین 10 تا 20 میلیون تومان است.

سوالات متداول

  1. آیا بیمه هزینه کاشت مو را پرداخت می‌کند؟
    ازآنجا که جراحی کاشت مو، به‌عنوان یک عمل زیبایی شناخته می‌شود، اغلب بیمه‌های درمانی مبلغی را برای آن پرداخت نمی‌کنند.
  2. چرا هزینه کاشت مو در کلینیک‌های مختلف متفاوت است؟
    بسته به امکانات و شرایطی که کلینیک‌ها برای جراحی کاشت مو در اختیار مراجعین قرار می‌دهند، هزینه در شهرها و کلینیک‌های مختلف متفاوت است.

منبع: bodyexpert

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *