کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی چیست؟ | هزینه کاشت ابرو طبیعی | مزایا و عوارض کاشت ابرو طبیعی

کاشت ابرو طبیعی یکی از اعمال جراحی زیبایی با هدف ایجاد تراکم در ناحیه ابرو است. کاشت ابرو طبیعی فرآیندی دائمی محسوب می‌شود که ممکن است تا پایان عمر فرد ماندگار باشد. در عمل کاشت ابرو جراح فولیکول‌های مو را از ناحیه سر به ناحیه ابرو منتقل می کند. بهبود از این عمل جراحی بسیار سریع روی می‌دهد اما ممکن است نتایج نهایی چند ماه پس از اقدام به کاشت ابرو پدیدار شود.

کاشت ابرو طبیعی چیست؟

عمل جراحی کاشت ابرو طبیعی یکی از انواع اعمال جراحی زیبایی رایج بوده که به منظور افزایش تراکم یا برطرف‌کردن طاسی ایجاد شده در ناحیه ابرو انجام می‌شود. برای انجام این فرآیند جراح فولیکول‌های مو را از سر به ناحیه ابرو منتقل خواهد کرد.

گرافت مو واحدهای پیوند مو بوده که حاوی یک الی سه فولیکول مو است، در برداشت گرافت  جراح قسمتی کوچکی از پوست سر را که معمولا قسمت بالایی گوش یا پشت سر می‌باشد، جدا می‌کند که حاوی 10 تا 15 فولیکول مو است. فولیکول مو بخشی است که مو از آن می‌روید.

جراح گرافت مو را به ناحیه ابرو منتقل خواهد کرد. زمانی که فولیکول‎های موجود در ابرو رشد کند، ابروهای فرد پرتراکم خواهد شد و نیاز به استفاده از لوازم آرایشی در این ناحیه را از بین خواهد برد.

نحوه کاشت ابرو طبیعی به چه صورت است؟

چه افرادی کاندید کاشت ابرو‌ی طبیعی هستند؟

افرادی که ابروهای خود را از دست داده‌اند و یا تتوی ابروهایشان کم‌رنگ شده است و یا خواهان ابروهای پرپشت‌تری هستند می توانند از کاشت ابروی طبیعی بهره ببرند. شما می‌توانید از کاشت ابروی طبیعی به خاطر از دست ابروهایتان به دلایل طبی همچون تریکوتیلومانیا یا ریزش سکه ای و همچنین تروما یا اسکار استفاده نمایید.

کاشت ابروی طبیعی روشی دائم به منظور ایجاد تراکم در ابروها بدون نیاز به لوازم آرایشی است. با اینکه عمل جراحی کاشت ابرو معمولا توسط خانم‌ها انجام می‌شود اما آقایان نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

آیا کاشت ابروی طبیعی موثر خواهد بود؟

بله، عمل کاشت ابروی طبیعی گونه‌ای بسیار موفق از اعمال جراحی زیبایی بوده که با هدف ایجاد تراکم در موی ابروها به انجام می‌رسد. درصد موفقیت در کاشت ابروی طبیعی بستگی به این دارد که فولیکول‌ها به اصطلاح چقدر “بگیرند” به این معنی که با محل جدید کاشت خودشان تطابق یابند. این موضوع به سلامت کلی فرد و میزان مراقبت از ناحیه جراحی پس از انجام کاشت بستگی خواهد داشت. ممکن است مشاهده نتایج چند ماه پس از کاشت ابرو رخ دهد.

قبل از کاشت ابروی طبیعی چه اقداماتی انجام می‌شود؟

قبل از کاشت ابروی طبیعی مشاوره با جراح به منظور تعیین اهداف فردی از جراحی صورت می‌گیرد. در طول این مشاوره اقدامات زیر انجام خواهد شد:

قبل از کاشت ابروی طبیعی چه اقداماتی انجام می‌شود؟

  • جراح ابروهای شما و محل احتمالی برداشت ناحیه گرافت را معاینه می‌کند. ناحیه گرافت قسمتی از پوست سر است که جراح در طول فرآیند کاشت ابرو آن را برداشته و به ناحیه مورد نظر انتقال می‌دهد.
  • جراح سوالاتی در خصوص تاریخچه پزشکی فردی، تاریخچه پزشکی خانوادگی، شیوه‌ی زندگی و همچنین داروهای مصرفی مطرح می‌کند.
  • در مورد انتظارات فردی بحث می‌شود.
  • در خصوص عوارض و خطرات احتمالی صحبت خواهد شد.
  • در مورد روش بیهوشی، مدت زمان عمل جراحی و آمادگی‌های لازم قبل از جراحی مواردی مطرح می‌شود.

در هنگام ملاقات با جراح، سوالات فردی در خصوص کاشت ابرو پاسخ داده می‌شود و نگرانی‌ها تا حد‌امکان برطرف خواهد شد. نیاز است تا بعد از پروسه جراحی فرد همراه داشته باشد تا وی را به منزل ببرد. همچنین ممکن است فرد در 24 ساعت اول پس از جراحی در انجام کارهای شخصی نیاز به کمک و همراهی داشته باشد.

در هنگام عمل جراحی کاشت ابروی طبیعی چه اقداماتی انجام می‌شود؟

  • فرد داروی بیهوشی دریافت می‌کند تا به خواب رفته و هیچگونه دردی را احساس نکند.
  • جراح موی ناحیه اطراف منطقه گرافت را کوتاه می‌کند تا دسترسی به آن آسان شود.
  • جراح ناحیه گرافت مورد نظر را با استفاده از تیغ جراحی جدا نموده و این منطقه را بخیه می‌زند.
  • ناحیه گرافت با ایجاد یک برش بسیار کوچک در ناحیه ابرو قرار می‌گیرد و سپس با بخیه در محل خود ثابت خواهد شد.

بعد از عمل جراحی کاشت ابروی طبیعی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بعد از انجام عمل جراحی کاشت ابروی طبیعی فرد در همان روز مرخص خواهد شد. به ندرت ممکن است فرد پس از عمل جراحی کاشت ابروی طبیعی بستری شود.

جراح در خصوص مراقبت از ناحیه جراحی توصیه ها و دستورالعمل‌هایی ارائه می ‌دهد که ممکن است موارد زیر را شامل شود:

  • به مقدار کافی پس از عمل جراحی استراحت نمایید.
  • از پانسمان تا زمانی که به شما گفته می‌شود استفاده نمایید.
  • تا زمانی که پزشک به شما توصیه کند از انجام فعالیت‌های پیچیده خودداری کنید.
  • از داروهای ضددرد طبق دستورالعمل استفاده نمایید.
  • برخی از بخیه‌ها نیاز به کشیدن خواهند داشت در حالیکه برخی دیگر خود‌‌به‌خود جذب می‌شوند.
  • توصیه‌هایی در خصوص شست‌وشوی محل جراحی ارائه می‌شود.
  • ملاقات‌های پس از جراحی به طور منظم انجام گیرد تا از بهبود مناسب پوست اطمینان حاصل شود.

ریزش موها از ناحیه جراحی اتفاق طبیعی خواهد بود و باعث می‌شود تا فضا برای رویش موهای جدید ایجاد شود و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد. برای رویش موهای جدید از ناحیه پیوند به زمانی در حدود 6 هفته تا چند ماه زمان نیاز خواهد بود.

مزایای کاشت ابروی طبیعی چیست؟

مزایای کاشت ابروی طبیعی به شرح زیر است:

  • تغییر ظاهر فرد
  • افزایش اعتماد به نفس
  • از بین رفتن نیاز به لوازم آرایشی

عوارض کاشت ابروی طبیعی چیست؟

کاشت ابروی طبیعی نیز مانند هر عمل جراحی زیبایی دیگر ممکن است عوارضی در پی داشته باشد که به شرح زیر است:

  • اسکار
  • خونریزی
  • تورم
  • عفونت
  • قرمزی

جراح در جلسه مشاوره در خصوص عوارض و پیچیدگی‌های احتمالی با شما صحبت خواهد کرد و اگر سوالی نیز در این خصوص دارید، پاسخ داده می‌شود.

مزایا و عوارض کاشت ابروی طبیعی چیست؟

مدت بهبودی پس از کاشت ابروی طبیعی چقدر خواهد بود؟

در مقایسه با سایر اعمال جراحی زیبایی دوره بهبودی عمل جراحی کاشت ابروی طبیعی بسیار سریع است. در طی چند هفته اول پس از این جراحی فرد قادر خواهد بود به فعالیت‌های روتین خود نظیر شغل شخصی بازگردد.

با گذشت چند ماه فرد می‌تواند با صلاحدید پزشک سایر فعالیت های خود نظیر ورزش را نیز از سر بگیرد.

ممکن است تا 12 هفته طول بکشد تا ابروهای کاشته شده شروع به رشد کنند که کاملا طبیعی است.

پس از کاشت ابروی طبیعی در چه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟

تحت یک سری از موارد پس از کاشت ابروی طبیعی باید به پزشک مراجعه نمود:

  • درد شدید
  • تورم
  • خونریزی و یا ترشح چرک و مایع از محل جراحی

تفاوت کاشت ابروی طبیعی و میکروبلیدینگ چیست؟

هم کاشت ابروی طبیعی و هم میکروبلیدینگ با هدف ایجاد ابروهای پر و کاملتر انجام می‌شوند. میکروبلیدینگ روش زیبایی شبیه به تاتو است که ممکن است چند سال دوام داشته باشد اما کاشت ابروی طبیعی تا پایان عمر فرد دوام خواهد داشت.

تفاوت کاشت ابروی طبیعی و میکروبلیدینگ چیست؟

ابروها بخش مهمی از زیبایی چهره فرد را تشکیل می‌دهند و نقش به سزایی در اعتماد به نفس فرد ایفا می‌کنند به همین خاطر افراد ترجیح می‎دهند ابروهایی کامل داشته باشند. اگرچه می‌توان از لوازم آرایشی به طور موقت برای این منظور استفاده کرد اما جراحی کاشت ابروی طبیعی روشی دائم برای دستیابی به ابروهای پرپشت می‌باشد. اگر قصد کاشت ابروی طبیعی را دارید در ازتباط با این موضوع با پزشک جراح زیبایی ملاقات داشته باشید.

سوالات متداول

قیمت کاشت ابرو چقدر است؟
جواب دادن به این سوال نیازمند توضیحات فراوان و درنظر گرفتن فاکتورهای متعددی هست؛ اگر علاقمند هستین تا از این موضوع مطلع بشین به مقاله آموزشی هزینه کاشت ابرو مراجعه نمایید.

آیا کاشت ابروی طبیعی دردناک است؟
کاشت ابروی طبیعی دردناک نخواهد بود زیرا شما در هنگام کاشت بیهوشی عمومی دریافت خواهید کرد، تنها ممکن است پس از جراحی درد خفیفی در خصوص بهبود پوست وجود داشته باشد که می توانید از مسکن‌های معمول که بدون نسخه نیز در دسترس هستند استفاده نمایید.

آیا ابروهای کاشته شده رشد خواهند کرد؟
اگرچه ابروهای کاشته شده از ناحیه سر آمده‌اند اما به رشد طبیعی خود ادامه خواهند داد. بعد از جراحی کاشت ابروی طبیعی نیاز است فرد ابروهای خود را مرتبا کوتاه نماید تا به اندازه و شکل مورد نظر برسند.

جراحی کاشت ابروی طبیعی چقدر رایج است؟
جراحی کاشت ابروی طبیعی گونه از کاشت مو بوده که در سال 2020 به تعداد بیش از 9500 مورد از این عمل جراحی در ایالات متحده آمریکا به انجام رسیده است. طبیعتا در ایران آمار خاص و دقیقی وجود ندارد.

منبع: saeeclinic

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *