میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟ | مزایا و معایب اسکالپ سر

میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟ | مزایا و معایب اسکالپ سر

خوشبختانه تا الان که سال 2023 باشه، روش های بسیار زیادی برای درمان ریزش مو و بازگردانی موهای از دست رفته بوجود اومده؛ از روش های موضعی گرفته تا دارو ها و محلول ها و همچنین جراحی کاشت مو. روش هایی هم که از قبل وجود داشته، امروزه پیشرفته تر و بهتر شدن و درصد موفقیت شون خیلی بالاتر رفته! شاید با اصطلاح کاشت مو آشنا باشین و زیاد شنیده باشیدش، اما آیا با میکروپیگمنتیشن پوست سر هم به همون اندازه آشنا هستین؟

در این روش از دستگاه تاتو الکتریکی استفاده میشود، و برای بسیاری از افراد مناسب هست! میکروپیگمنتیشن برای افراد با انواع مشکلات ریزش مو و همچنین برای افرادی که برای کاشت مو مناسب نیستند پیشنهاد میشه. در ادامه این مقاله آموزشی از مرجع کاشت مو ایران، به معرفی کامل مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن میپردازیم.

مطالعه پیشنهادی: روش کاشت مو Sapphire

میکروپیگمنتیشن پوست سر چگونه عمل می کند؟

هدف میکروپیگمنتیشن پوست سر (SMP) ایجاد توهم چگالی است! در این تکنیک که آرایش دائم هم بهش میگن، رنگ هایی بصورت دائمی روی پوست و همچنین طبیعی روی پوست سر شما ایجاد میکنند. درواقع با SMP، نقاط ریز خالکوبی می شوند و روی هم قرار می گیرند تا ظاهری طبیعی روی پوست سر شما ایجاد کنند. elithair

نکته جالب درباره این تکنیک این هست که شما میتونین میزان عمق و شدت اون رو تعیین کنین؛ درواقع قبل از انجام میکروپیگمنتیشن شما با پزشک خودتون مشورت میکنین و برای نتیجه نهایی با هم به توافق میرسین. قبل از انجام عمل، پزشک از یک بی حس کننده موضعی روی پوست سر استفاده می کند. اما بازم ممکن است در طول عمل کمی ناراحتی داشته باشید.

چند نکته مهم درباره میکروپیگمنتیشن وجود داره که شامل:

  • شما باید از قبل دوش بگیرید؛ زیرا تا 4 روز پس از استفاده از SMP نمی توانید پوست سر خود را خیس کنید.
  • این روش حدود 4 تا 5 ساعت طول می کشد .
  • ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا به نتیجه دلخواه به فاصله چند هفته برسد.

مطالعه پیشنهادی: تاثیر لیزر کم توان بر کاشت مو

میکروپیگمنتیشن پوست سر چقدر دائمی است؟

SMP می تواند برای مدت زمان های مختلف دوام بیاورد. بسته به اینکه خالکوبی تا چه حد به پوست سر نفوذ می کند، می توانید تعیین کنید که می خواهید درمان چقدر طول بکشد. برای مثال در حالتی که میزان نفوذ عمیق باید، میکروپیگمنتیشن میتواند تا حتی 8 سال دوام بیاورد.

میکروپیگمنتیشن پوست سر چقدر دائمی است؟

میکروپیگمنتیشن پوست سر به تدریج در طول زمان محو می شود، زیرا این روش نیمه دائمی در نظر گرفته می شود. در پوست خشک بیشتر محو می شود، زیرا می تواند باعث شود رنگدانه با سرعت بیشتری لایه برداری شود. در حالی که به طور معمول یک جلسه میکروپیگمنتیشن پوست سر کمتر از کاشت مو هزینه دارد، برای رسیدن به نتیجه مطلوب و افزایش بیشتر در آینده می‌تواند به جلسات متعدد نیاز داشته باشد.

مطالعه پیشنهادی: آیا ورم بعد از کاشت مو طبیعی است؟

میکروپیگمنتیشن در چند جلسه انجام میشود؟

تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به ناحیه‌ای دارد که می‌خواهید پر کنید. به‌عنوان مثال، کاهش خط مو معمولاً فقط یک جلسه طول می‌کشد، زیرا در اینجا از درمان SMP برای ترکیب با موهای موجود شما استفاده می‌شود. در حالی که اگر به پوشاندن کل پوست سر خود نیاز دارید، ممکن است 3 تا 4 جلسه طول بکشد. جلسات متعدد نیز برای اثربخشی طولانی مدت مورد نیاز است.

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

این روش برای بیماران مختلفی از جمله کسانی که از سرطان، آلوپسی، نازک شدن مو و طاسی الگو دار رنج می برند، قابل استفاده است. این می تواند یک جایگزین عالی برای کسانی باشد که واجد شرایط کاشت مو نیستند. با این حال، این یک راه حل طولانی مدت مانند درمان ترمیم مو نیست.

البته که همونطور که بالاتر گفتیم میتونه تا سال های سال دووم بیاره و افراد مشهوری مثل ریکاردو کوارشما فوتبالیست پرتغالی هم از این روش استفاده کرده اند.

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

عوارض میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

مانند بسیاری از درمان های پزشکی، میکروپیگمنتیشن پوست سر با خطرات خاصی همراه است؛ خطرات مشابه خالکوبی است. با این حال، خالکوبی مو به عمق پوست نفوذ نمی کند یا به اندازه یک سوزن ضخیم از آن استفاده نمی کند.

واکنش های آلرژیک ممکن است رخ دهد، بنابراین برای پزشک SMP مهم است که ابتدا یک آزمایش انجام دهد. این به تعیین اینکه آیا نوع پوست شما به خوبی واکنش نشان می دهد کمک می کند. همانطور که مطالعات نشان داده اند، مشاهده شده است که هر گونه واکنش نامطلوب دیگر مانند ادم و قرمزی فقط برای مدت کوتاهی دوام می آورد.

SMP دوره آموزشی خاصی نداره؛ و به همین دلیل ممکنه که هر پزشکی تجربه و تبهر کافی برای انجام این روش رو نداشته باشه! مهم هست که حتما به بهترین کلینیک کاشت مو برای انجام میکروپیگمنتیشن مراجعه کنید، و قبل از انجام این پروسیجر تحقیقات کافی انجام بدین؛ و همچنین نتایج سایر مراجعان پزشک تون رو ببینید تا از کیفیت کار مطمئن بشین.

مطالعه پیشنهادی: آیا میتوان بدنسازی و کاشت مو رو بطور همزمان انجام داد؟

صحبت نهایی درباره میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن پوست سر یک جایگزین عالی برای کسانی است که کاندید کاشت مو نیستند. این می تواند شامل افرادی باشد که طاسی گسترده دارند، به این معنی که موهای اهداکننده کمی دارند تا از آنها به عنوان پیوند استفاده شود. این روش می تواند تراکم پوست سر را طبیعی به نظر برساند، اما نیاز به اصلاح دارد و ممکن است برای همه مدل موها مناسب نباشد.

اما در هرصورت مهم هست که قبل از تصمیم نهایی با یک متخصص پوست و مو با تجربه در شهر خودتون صحبت کنید؛ و ببینید که آیا روش کاشت مو براتون مناسب تره و یا SMP؟ و حتی شاید به هیچکدوم از این ها هم نیاز نداشته باشین و با روش های ساده تری مثل مزوتراپی یا حتی صرف استفاده از محلول هایی مانند ماینوکسیدیل مشکل ریزش موی شما برطرف بشه! که در هرصورت نیاز هست حتما با پزشک متخصص صحبت کنید. برای آشنایی با روش های دیگه هم میتونین با مطالعه مقاله آموزشی “مزوتراپی بهتره یا کاشت مو” شروع کنین.

Picture of بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

بزرگترین مرجع کاشت مو ایران

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *